اولین مرکز تخصصی اوتیسم(حس پنهان) کرمانشاه با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۱۹۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 03 March 2016
اولین مرکز تخصصی اوتیسم(حس پنهان) کرمانشاه با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با بیان اینکه کودکان اوتیسمی در اولویت بهزیستی هستند، گفت: مطمئنا اگر به این کودکان پرداخته نشود مشکلاتشان بیشتر شده و هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید دوران طلایی که می‌توان این کودکان را توانمند کرد را از دست داد، گفت: از این رو تشخیص زودهنگام بیماری این افراد بسیار مهم است.

محسنی افزود: هر چه توانمندسازی این افراد را زودتر آغاز کنیم، یادگیری بهتری خواهند داشت.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه بیماران اوتیسمی آموزش‌های لازم را دریافت کنند، گفت: بهتر است این آموزش‌ها توسط بخش خصوصی ارائه شود.

وی با بیان اینکه اوتیسم مشکلی نیست که تنها خاص ایران باشد و کشورهای پیشرفته نیز با آن مواجه‌اند، گفت: باید از بهترین امکانات روز دنیا برای این بیماران استفاده کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه نیز نیز با بیان اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش 15 نفر را دارد، گفت: در حال حاضر در این مرکز به 10 نفر ارائه خدمات می‌شود.

کوهی افزود: بهزیستی به ازاء ارائه خدمات به هر بیمار اوتیسمی، ماهانه 360 هزار تومان یارانه به این مرکز می‌دهد.

الهام حیرانی مدیر مرکز نیز نبود فضای مناسب، استیجاری بودن مرکز و پایین بودن مبلغ یارانه پرداختی از سوی بهزیستی را از امشکلات این مرکز عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار