کد خبر: ۱۹۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 03 March 2016

شهرستان تاریخی و کهن ایوان و نگین یاقوت فام ایلام در نوروز 95 با برنامه های فرهنگی و گردشگری متنوعی پذیرای هم میهنان از سراسر کشور عزیزمان است.

به گزارش تابناک ایلام؛این شهرستان که به عروس زاگرس ایران معروف بوده و دارای بهاری دل انگیز و آثار باستانی متعدد مربوط به دوره ساسانیان و اسلامی است به طوری که دو پایگاه اطلاع رسانی در ورودی شهر و در دو راهی زرنه مستقر می شوند تا با پخش بروشور و اقلام تبلیغاتی در پایگاه های اطلاع رسانی و نیز در سطح شهر راهنمایی برای مسافران باشند.
** ارائه خدمات نوروزی از 28 اسفند
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ایوان با اشاره به برنامه های فرهنگی این شهرستان در ایام نوروز به خبرنگار ایرنا گفت: امسال با توجه تاکید سازمان میراث فرهنگی و دولت در راستای تقویت مقوله گردشگری، ستاد خدمات سفر از 28 اسفند فعالیت خود را آغاز و تا 15 فروردین به خدمت رسانی می پردازد.
اکبر چراغی با اشاره به آن که بخش اداری این سازمان به صورت شیفت اداری برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافرین نوروزی آماده هرگونه خدمت رسانی است، در خصوص اماکنی که برای مسافران در نظر گرفته شده است، افزود: چهار مدرسه، یک خانه معلم، خوابگاه کمیته امداد و یک مهمانپذیر در سطح شهرآماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.
** وجود 67 آثار تاریخی در شهرستان ایوان
وی یادآور شد: این شهرستان آثار تاریخی متعددی دارد که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است آثاری همچون طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیرپناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، قلعه شمیران، تپه کلان، تپه نرگسی و شهر تاریخی جوی زر.
چراغی تاکید کرد: از جمله مناطق گردشگری و توریستی این شهرستان می توان به پارک جنگلی سراب، منطقه توریستی تفریحی خران، آبشار پلیه، چشمه سفید، منطقه دانوک و منطقه پلنگ کنام اشاره کرد.
وی یادآور شد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد برنامه هایی برای تحویل سال در مرکز شهر ایوان تدارک ببیند که گستردن سفره هفت سین، جنگ شادی و مراسم محلی ساز و دهل از اصلی ترین این برنامه ها برای نوروز 95 به شمار می رود.
شهرستان ایوان در شمال استان ایلام قرار دارد و مرکز آن شهر ایوان است از شمال به استان کرمانشاه، از شرق به شهرستان چرداول و از غرب به کشورعراق محدود است، آب و هوای ایوان معتدل و نیمه مرطوب است.
شهرستان ایوان غرب که در کهن زمانی ماه سبدان خوانده می شده و از زمان قاجار تا دوران پهلوی اول جویزر و از پهلوی اول تا اواخر دهه پنجاه خورشیدی باغشاه نام داشت.
ایوان با 55 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
ایوان بیش از 120 هزار نفر جمعیت داره متاسفم که با جعل امار تبعیض و بودجه خوری در این شهرستان زیبای کردنشین اتفاق می افته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار