فرمانده انتظامي استان از کشف سه شيء عتيقه مربوط به هزار سوم قبل از ميلاد در شهرستان دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ 07 March 2016

سردار "علي دولتي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران انتظامي شهرستان دره شهر با اشراف اطلاعاتي کامل موفق شدند، دو عامل خريد و فروش اشياء عتيقه در اين شهرستان را شناسايي و دستگير کنند.

وي ادامه داد: در عملياتي که صبح امروز انجام گرفت، اين دو نفر که در حال جابجايي و انتقال سه شيء عتيقه بودند، دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: از متهمان سه شي عتيقه شامل يک قطعه بز شاخ دار، يک قطعه مجسمه به شکل زن و يک حلقه انگشتر کشف شد.

وي گفت: براساس اعلام کارشناس ميراث فرهنگي، اشياء کشف شده مربوط به سه هزار سال قبل از ميلاد است.

سردار دولتي ياد آور شد: دو متهم دستگير شده به همراه اشياء کشف شده، تحويل محاکم قضائي شدند.شهرستان دره شهر در 90 کيلومتري مرکز استان ايلام از مناطق باستاني به شمار مي رود که داراي آثار باستاني فراواني است .

طرح امنيت محله محور همزمان با ايام نوروز تشديد مي شود

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان از تشديد اقدامات پليس و اجراي طرح امنيت محله محور همزمان با تعطيلات نوروز1395 امسال خبر داد.

سرهنگ"حسن کاظمي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت: نيروي انتظامي در حال حاضر به جاي تکيه بر ابزارهاي سنتي ، رويکرد جامعه محوري را در برنامه هاي خود پيش گرفته و ضمن توسعه مستمر خدمات به دنبال جلب مشارکت آحاد مردم و ساير سازمان ها در جهت تحقق امنيت اجتماعي پايدار است .

وي ادامه داد:امروز از پيوند مسئله پاسخگويي پليس و کارکرد جامعه محوري آن ، نتيجه موثر و بسيار مناسبي پديد آمده است که هويت مدني آن در روند افزايش رضايت مندي مردم تجلي يافته است.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان ايلام جذب و بکارگيري پليس افتخاري را نمونه بارز و عيني موفقيت در اجراي رويکرد جامعه محوري پليس عنوان کردو گفت: استقبال خوب شهروندان استان ايلام براي جذب در طرح پليس افتخاري يک حرکت ارزشي است که در آينده در روند نظم و امنيت عمومي نقش ارزنده اي را به دنبال خواهد داشت .

اين مقام مسئول در ادامه با تأکيد بر حضور پر رنگ نيروي انتظامي در تعطيلات نوروز امسال گفت: با تشديد اقدامات پليس در اجراي طرح امنيت محله محور به دنبال آن هستيم که با استفاده از توان معتمدين و ريش سفيدان ، تهديدها و چالش هاي هر محله را مشخص و با مشارکت ساکنان محله ها طرح هاي مناسبي را براي مهار و کنترل جرايم اجرا نمائيم .

وي برون سپاري بخشي از امنيت عمومي به موسسه هاي خدمات حفاظتي و مراقبتي را از جمله برنامه هاي پليس در ايام سال و به ويژه ايام نوروز 95خواند و گفت: اين موسسه ها برابر دستورالعمل هاي صادره از ناجا برابر قرار دادهاي موجود وظيفه مراقبت از ادارات و ارگان هاي دولتي و مجتمع هاي مسکوني را بر عهده دارند .

توقیف موتورسیکلت با خلافی بیش از 12میلیون ریال در شهرستان دره شهر

جانشین انتظامی شهرستان دره از توقیف یکدستگاه موتورسیکلت با خلافی بیش از 12میلیون ریال خلافی خبر داد.

سرهنگ"مهرداد علیمحمدی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی یکدستگاه موتور سیکلت را که در سطح شهر با سرعت زیاد و انجام حرکات نمایشی در حال جولان زدن بود را توقیف کردند.

وی افزود:پس از توقیف، مدارک راکب موتور سیلت از طریق سیستم راهور مورد استعلام قرار گرفت که مشخص شد دارای بیش از 12میلیون ریال خلافی است.

سرهنگ علیمحدی تصریح کرد:وسیله نقلیه که باعث سلب آسایش شهرومندان شده بود به پارکینگ منتقل و راکب آن نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان دره با اشاره به اینکه در روز های پایانی سال قرار داریم از رانندگان وسیله نقلیه خواست از هر گونه شتاب و عجله خودداری کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مراکز اسکان مهمانان نوروزي تحت نظارت پليس قرار مي گيرند

رئيس پليس امنيت عمومي استان با اشاره به تشکيل تيم هاي ويژه مشترک با سازمان هاي خدمات رسان از تشديد نظارت بر هتل ها و ديگر مراکز اسکان مهمانان نوروزي در ايام تعطيلات خبر داد.

سرهنگ "امير همتي" اظهار داشت: طرح نظارتي پليس از بيست و هشتم اسفند ماه با تشکيل تيم هاي نامحسوس اجرا خواهد شد .

وي ادامه داد: در اين رابطه جلسات متعددي با مجامع امور صنفي و هتلداران استان انجام شده و هماهنگي هاي لازم نيز با متصديان اصناف مختلف در بازار صورت گرفته است .

رئيس پليس امنيت عمومي انتظامي استان ايلام اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را از ديگر اقدامات رده هاي مختلف اين يگان انتظامي در ايام پاياني سال خواند و گفت: از فعاليت برخي واحدهاي صنفي غير مجاز که تحت پوشش قهوه خانه هاي سنتي به محل تجمع اراذل و اوباش تبديل شده اند جلوگيري به عمل مي آيد .

سرهنگ همتي نفوذ جريانات مخرب فرهنگي را از جمله تهديدهايي دانست که فکر و ذهن جوانان را مشغول کرده است که مي طلبد دستگاههاي فرهنگي استان برنامه هاي آموزشي متناسب با اين آسيب ها را براي خانواده ها اجرا و تهديدها را براي آن ها بازگو کنند.



اثاثيه منزل را با هماهنگي کلانتري جابجا کنيد

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان ملکشاهي از مردم خواست در صورت نياز به جابجايي اثاثيه منزل در تعطيلات نوروزي موضوع را با کلانتري محل هماهنگ کنند.

سرهنگ "ميرعباس شهبازي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، از تعطيلات نوروزي به عنوان مأموريت ويژه پليس ياد کرد و گفت: تمام توان نيرويي و تجهيزاتي خود را براي تأمين امنيت و آرامش مردم به کار خواهيم بست .

وي اضافه کرد: در اين ايام با افزايش گشت هاي محسوس و نامحسوس و برپايي ايستگاه هاي نوروزي تلاش خود را در جهت پيشگيري از وقوع جرايم انجام خواهيم داد.

فرمانده انتظامي شهرستان ملکشاهي با اشاره به آمادگي صد درصدي مرکز فوريت هاي پليسي اين شهرستان در ايام نوروز از مردم خواست در صورتي که به هر علتي قصد اياب و ذهاب اثاثيه منزل را دارند موضوع را با کلانتري محل هماهنگ کنند .

وي اين اقدام را در راستاي پيشگيري از وقوع سرقت خواند و گفت: هوشياري مردم باعث مي شود که مجرمان نتوانند به مقاصد شوم خود دست يابند.

سرهنگ شهبازي در بخش ديگري از سخنانش به پيامدهاي استفاده از سلاح و مهمات غيرمجاز اشاره کرد و گفت: برخي بي احتياطي ها باعث حوادث ناگواري مي شود که جبران آن در بيشتر مواقع غير ممکن است .

وي علاقه مندي برخي افراد به سلاح را موضوعي نگران کننده دانست و گفت: خانواده ها بايد بيشتر در اين خصوص حساسيت داشته باشند و اجازه ندهند علاقه آن ها به داشتن سلاح باعث پشيماني و حوادث ناگواري شود

تعطبلات نوروز ، همراه مردم و در کنار قدمگاه عروج شهداء

فرمانده انتظامي شهرستان مرزي مهران از آمادگي براي تأمين امنيت ايام نوروز در مناطق مرزي براي بازديد کاروان هاي راهيان نور خبر داد.

سرهنگ "محسن کشتکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، حضور کاروانهاي راهيان نور در مناطق مرزي ياد و خاطره سال هاي دفاع مقدس را بين مردم زنده مي کند.

وي ادامه داد: بازديد از اين مناطق باعث مي شود که روح معنويت در بين اقشار مختلف مردم دميده شود و خانواده ها از نزديک با رشادت هاي فرزندان خود آشنا شوند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران گفت: نيروي انتظامي تمهيدات ويژه اي براي استقبال از کاروان هاي راهيان نور در نظر گرفته است .

وي در ادامه با اشاره به اينکه نيروي انتظامي طرح ويژه اي را جهت حفاظت از منازل شهروندان مهراني در ايام نوروز در دست اقدام دارد اظهار داشت: از شهروندان و خانواده هايي که قصد دارند در ايام تعطيلات نوروز به مسافرتهاي طولاني مدت عزيمت نمايند خواست با اطلاع اين موضوع به مراکز انتظامي امنيت بيشتر منازل خود را به ارمغان بياورند.

فرمانده انتظامي شهرستان مرزي مهران با تاکيد بر همراهي و همکاري پليس و مردم در برقراري نظم و امنيت خاطر نشان کرد: سبز پوشان نيروي انتظامي در تعطيلات نوروز امسال از هر نظر آماده حفظ نظم وآرامش در جامعه هستند و انتظامي شهرستان مهران نيز از اين قاعده مستثني نبوده و با آمادگي کامل و بکارگيري تمام توان سعي دارند محيطي امن و آرام را براي خانواده ها ايجاد نمايند.

وي با تاکيد براينکه يگانهاي اجرايي انتظامي شهرستان مهران در سال 94 تلاشهاي فراواني را جهت تامين نظم و امنيت مردم انجام داده است ، گفت:

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در پايان با در خواست از مردم براي همکاري بيش از پيش با پليس، مواردي را به مردم توصيه کرد.

1. نگام آماده شدن براي سفر به ياد داشته باشيد که از سالم بودن خودروي خود اطمينان داشته باشيد.

2. هنگام خروج از منزل تنها به قفل نمودن درب خروجي اکتفاءنکرده بلکه درب هاي داخل ساختمان اعم از پشت بام ،هال اتاق ها ،آشپز خانه ،حمام ،حياطخلوت و ... را قفل نمائيد.

3. دقت کنيد هنگام قفل درب ها کليد روي قفل جا نماند.

4. براي امنيت محل زندگي خود در شب ،شبگرد ها و نگهبان محله مورد تاييد نا جا استفاد کنيد.

5. از تردد به نقطه صفر مرزي خوداري شود

6. در صورت ابهام در حدود مرز با پاسگاههاي مرزي در جهت آشنايي هماهنگي شود.

7. در صورت مشاهده هرگونه افراد مشکوک و تردد وسايل نقليه به قيد فوريت به مرکز فوريتهاي پليس 110 اطلاع دهيد

8. با مشاهده هرگونه اشياء و يا مواد باقيمانده از جنگ تحميلي به 110 اطلاع دهيد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار