مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: میزان تولید انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در این استان امسال 278 درصد نسبت به برنامه توسعه افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 07 March 2016
محمود صیادبورانی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار و 20 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان تولید شده است که برنامه هدف گذاری شده برای تولید این آبزیان چهار هزار و 400 تن بود.
وی یادآورشد: حدود هفت هزار تن از این تولیدات استان به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان، تهران، مازندران، کردستان و قم صادر شد و مابقی آن وارد بازار مصرف داخل استان شده است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: برای اولین بار بخشی از تولید ماهیان این استان به قم ارسال شد و صادرات به کشور عراق نیز 200 تن بوده است.
صیادبورانی افزود: در 11 ماهه امسال 417 هزار قطعه 30 گونه از ماهیان زینتی تولید و به استان های تهران و البرز ارسال شده است.
وی ادامه داد: بیش از دو هزار و 10 نفر شاغلان مستقیم در 590 مزرعه پرورش ماهی در سطح استان زنجان هستند.
ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است. 
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
دسترنج آبزی پروران سخت کوش استان زنجان به کشور عراق صادر می شود.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار