کد خبر: ۱۹۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


استاندار البرز با تاکید براینکه طرح های بهبود وضعیت اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین البرز تدوین شده است، گفت: ۳۵ نقطه استان البرز در مناطق حاشیه نشین قرار دارد که در این رابطه در اتاق فکر اجتماعی و فرهنگی طرح‌هایی ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز با قدردانی از تلاش های یکساله در این شورا اظهار داشت: عملیاتی و اجرایی‌شدن مصوبات این شورا ماحصل همت تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش استان بوده است.

وی دبیرخانه شورای آموزش و پرورش را نیز ملزم به تدوین برنامه سال 95 دانست و افزود: در سال جدید باید با برنامه‌ای مدون فعالیت‌های حوزه آموزش و پرورش آغاز شود.

طهائی با اشاره به فقدان مدارس در مناطق حاشیه‌نشین ‌گفت: 35 نقطه استان در مناطق حاشیه‌نشین قرار دارد که در این رابطه در اتاق فکر اجتماعی و فرهنگی طرح‌هایی ارائه شده و می‌توان به منظور بهبود کیفی فعالیت‌های علمی و آموزشی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی گام‌هایی موثر و راهگشا برداشت.

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه یادآور شد: انتخابات، رفراندوم میلیونی بود تا تحلیل‌گران سیاسی حماسه حضور مردم را صف کشیدن با اقتدار ملت جمهوری اسلامی برای تفهیم خواسته‌های به حق خود بنامند.

طهائی با بیان اینکه مردم اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی را برای چندمین بار به منصه ظهور رساندند، مشارکت آموزش و پرورش را در اجرای این رفراندوم ملی مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انتخابات از سوی سازمان آموزش و پرورش اجرایی شد و حضور 20 هزار نفر از این قشر در پای صندوق های رأی در استان مورد توجه بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه فضای سیاسی – اجتماعی که در ایران اسلامی بوجود آمده، به سوی امیدآفرینی در حرکت است، افزود: خوشبختانه با تلاش دولت تدبیر و امید شاهد این هستیم که کشور به سمت امیدواری پیش می‌رود و با وجود مشکلات سختی که در حوزه‌های اقتصادی در یک سال اخیر پشت سر گذاشتیم، با مقاومت ملت و تدبیر دولت بخشی از موانع را پشت سر گذاشته شد.

طهائی با اشاره به اینکه کاهش نرخ فروش نفت در سال‌های اخیر، تأثیر مستقیمی بر بازار داشت و آثار تحریم‌ها بالاخص در این سال‌ها خودنمایی می‌کرد، افزود: تمام تلاش دولت بر این بود که هیچ واحد صنعتی و اقتصادی به جهت مشکلات و بدهی صنایع خاموش نشود.

وی با بیان اینکه این رویه در استان البرز نیز در جلسات ستاد تدابیر ویژه و رفع موانع تولید بیش از 6 ساعت به موضوع موانع صنایع و رفع مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها اختصاص داشت، گفت: تمامی مسائلی که در سال‌های اخیر تجربه شد زنجیره‌وار به هم وصل بوده و دولت نیز با تدبیری که داشت تمامی این موانع را از میان برداشت تا تولید‌کنندگان و مردم آسیب نبینند.

استاندار البرز همچنین با اشاره به فضاسازی دشمنان در خارج از کشور، تأکید کرد: با وجود تمامی فضاهایی که دشمن ایجاد کرده بود مردم با شعور و آگاهی سیاسی و اجتماعی خود، به اعتدال رأی دادند و این حاکی از آن بود که مردم نیز از افراط و تفریط دوری گزیده و به دنبال اعتدال هستند.

وی افزود: آنان که رأی آوردند، نماینده مورد اعتماد مردم هستند و انتظار می‌رود با برداشت پیام ملت در مشارکت انتخابات، دولت را یاری‌ کنند تا اعتدال اعمال شود و شاهد توفیقات آینده، بیشتر از سالی که پشت سر گذاشته‌ایم، باشیم.

در این نشست، علاوه بر بررسی مصوبات جلسه گذشته این شورا، دستور العمل وزارتی راه‌های اسنداد بی‌سوادی در استان، اختصاص مکان ویژه برای فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه ساز و تأمین زمین جهت احداث مدرسه توسط خیرین در خط 4 حصار در دستور کار آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش البرز در سال 94 قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار