مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱):
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) گفت: میادین منتهی به ایستگاه های راه آهن در شهرهای استان سمنان به نام«شهدای راه آهن» نامگذاری می شوند.
کد خبر: ۱۹۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 10 March 2016
حمید درباغ عنبران پیش از ظهر پنج شنبه در آئین تغییر نام میدان راه آهن شهرستان شاهرود، به میدان «شهدای راه آهن» در محل حسینیه آیت الله بروجردی این شهر که باحضور تنی چند از مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار می شد، ضمن بیان اینکه اماکن و ميادين راه آهن شمال‌شرق(۱) مزين به نام شهدای این مجموعه می شود، گفت: در آستانه روز ملی شهدا و با نامگذاري ميدان هاي ايستگاه راه آهن شاهرود، دامغان و سمنان به نام «شهداي راه آهن» از اين پس ميادين نامبرده شده متبرک به نام شهدا خواهد بود.

وی افزود: امروز عظمت و عزت ایران اسلامی در سایه خون شهدایی است که با اهداء خون پاک خود امنیت، اقتدار و عزت اسلام و ایران اسلامی را برای ما به یادگار آوردند لذا نامگذاری میادین، مساجد و نمازخانه هاي حوزه استحفاظي اداره کل راه آهن شمالشرق(۱) با نام شهداي کارمند این مجموعه کوچکترین اقدامی است که می توان برای بزرگداشت یاد و خاطر این عزیزان انجام داد.

۱۶۰۰تن پودر آلومینا راهی بندرعباس شد

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) در حاشیه این مراسم همچنین از بارگیری و حمل پودر آلومینا محموله ریلی از مسیر جاجرم به کاشمر، طبس و نهایتا بندر عباس در راه آهن شمالشرق(۱) خبر داد و گفت: این امر می تواند زمینه ساز جذب بارهای صنعتی و معدنی درخور توجه را برای حمل و نقل به ریلی از طریق خطوط شمالشرق، به ارمغان بیاورد.

درباغ عنبران افزود: بر اساس تاکید مسئولان ارشد راه آهن و همچنین تلاش ها و فعالیت های صورت پذیرفته توسط اداره کل راه آهن شمالشرق(۱)، در خصوص جذب بار، محموله پودر آلومینا، تولیدی کارخانه آلومینای جاجرم برابر قرارداد های منعقده بین کارخانه آلومینای جاجرم و شرکت آلومینیوم المهدی به استعداد بارگیری روزانه ۱۵ واگن روانه مقصد شد.

وی افزود: برای تسهیل در تردد و کاهش زمان سیر و مسیر حرکت قطار مذکور و افزایش بهره وری این محموله یکهزار و ۶۰۰تنی، برای نخستین تجربه این بار از مسیری جدید به سمت مقصد به حرکت درآمد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار