محمدابراهیم الهی‌تبار بیان کرد: دبیرخانه سیدجمال‌الدین اسدآبادی باید تشکیل شود و در این زمینه آموزش و پرورش می‎تواند در معرفی شخصیت‌های بزرگ، مشاهیر و مفاخر استان برای دانش‌آموزان نقش فعالی را ایفا کند.
کد خبر: ۱۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 12 March 2016

محمدابراهیم الهی‌تبار بیان کرد: دبیرخانه سیدجمال‌الدین اسدآبادی باید تشکیل شود و در این زمینه آموزش و پرورش میتواند در معرفی شخصیت‌های بزرگ، مشاهیر و مفاخر استان برای دانش‌آموزان نقش فعالی را ایفا کند.

به گزارش برنا ، معاون استاندار همدان در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش همدان به‌عنوان رتبه برتر کشور شناخته شد و این مقام و جایگاه به سبب عملکرد و اقدامات مؤثر این شورای برای ارتقای سطح تعلیم و تربیت در استان کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 95 از سوی استاندار همدان به‌عنوان سال سید جمالالدین اسدآبادی نامگذاری شده است، افزود: سال 94 مزین به نام میرسیدعلی همدانی شد و این اقدام سبب معرفی شخصیت این عارف بزرگ به مردم شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: در سال آینده نیز باید نقش سیدجمال به عنوان بیدارگر مشرق زمین برای همگان تبیین شود چرا که جغرافیای حضور ایشان و تأثیرگذاری که در بیداری اسلامی داشته است باید به مردم شناسانده شود.

وی بیان کرد: دبیرخانه سیدجمال‌الدین اسدآبادی باید تشکیل شود و در این زمینه آموزش و پرورش میتواند در معرفی شخصیت‌های بزرگ، مشاهیر و مفاخر استان برای دانش‌آموزان نقش فعالی را ایفا کند.

الهی‌تبار عنوان کرد: معرفی هویت ملی، انقلابی و تاریخی کشور و استان به دانش‌آموزان و نشل جدید در شکل‌گیری شخصیت و همواره کردن مسیر زندگی آنها بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اقدام شایسته «استاد پرویز ازکایی» در اهدای گنجینه علمی و کتابخانه شخصی خود به آموزش و پرورش همدان گفت: در این راستا باید کتابخانه دکتر ازکایی با تخصیص منابع مورد نیاز ایجاد شود و در نیمه دوم سال آینده شاهد بهرهبرداری این مرکز باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان افزود: ایجاد مقاومسازی بنای مورد نظر استاد ازکایی برای ایجاد کتابخانه 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود که باید توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: براساس مذاکراتی که با بنیاد ایران‌شناسی به عمل آمده است به‌زودی شاهد راه‌اندازی بنیاد همدان‌شناسی در همدان خواهیم بود.

الهیتبار تصریح کرد: دبیرستان ابن‌سینا از مدارس تاریخی و ماندگاری است که به عنوان نماد تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش استان همدان به شمار می‌آید و در این راستا بنای تاریخی آن مقاومسازی و تعمیر شده است و حال باید از این ظرفیت برای حفظ داشته‎‌های علمی و تاریخی استفاده کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار