رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: هیچ اجباری در اسکان عشایر وجود ندارد و جامعه عشایری به اختیار خود می‌توانند هم به اسکان و هم به کوچ بیندیشند.
کد خبر: ۱۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 10 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، کرم‌علی قندالی عصر امروز در جلسه شورای عشایری در بیله‌سوار اظهار کرد: هر چند در مناطق قشلاقات سعی شده امکانات خوبی برای اسکان عشایر در نظر گرفته شود اما همچنان طرح کوچ عشایر در فصل بهار و پاییز به انجام می‌رسد.

وی استقرار جامعه عشایری را در بیش از هشت هزار و 500 نقطه کشور به عنوان قشر مولد و تولیدکننده یادآور شد و تصریح کرد: جامعه عشایری با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت از گروه‌های توانمند و دارای نظام اقتصادی قدرتمندی است که عملیات ساماندهی جامعه عشایری نیز در همه استان‌ها با ردیف اعتباری مشخص به انجام می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایری موضوع افزایش مهارت‌آموزی جامعه عشایری در راستای توانمندی اقتصادی و تولیدی را یادآور شد و گفت: تمام تلاش بر این است تا جامعه عشایری بدون وابستگی بتوانند نیازمندی‌های خود را تأمین کنند.

قندالی با اشاره به اجرای طرح ویژه رسیدگی به نارسایی‌های حوزه بهداشت و درمان در جامعه عشایری و افزایش پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی افزود: آنچه که در این حوزه باید مدنظر قرار دهیم ارائه خدمات رایگان و یا با کمترین هزینه برای جامعه عشایری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه تأمین سوخت مورد نیاز و همچنین بهره‌گیری از انرژی‌های نو در بخش بهره‌مندی از انرژی خورشیدی تاکنون بیش از 20 هزار خانوار جامعه عشایری از این توانمندی بهره‌مند شده‌اند.

قندالی به اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از تشکل‌های جامعه عشایری اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 60 درصد این اعتبار به صندوق توسعه عشایری کشور واریز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به برآورد نیاز سالانه هر خانوار عشایری به سوخت فسیلی 36 کپسول گاز باید تأمین شود تا هزینه‌های مورد نظر در این ارتباط مورد تأمین و توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار