مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به منظور حفاظت از زمین های کشاورزی در ایام نوروز از مردم خواست تا ساخت و سازهای غیرمجاز را به سامانه 131 گزارش دهند.
کد خبر: ۱۹۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 19 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سید محمد موسوی گفت: در آستانه پایان سال 1394 و آغاز تعطیلات نوروزی تبلیغات افراد سودجو برای خرید و فروش زمین های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ ها وجود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: بدون شک مشارکت و نظارت عمومی بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه های ملی کشور است.
موسوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی ، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، تصرف غیر مجاز و زمبن خواری و تخریب و تغییر کاربری زمین های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن131) و یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت های امور اراضی استان اطلاع دهند.
وی اظهار کرد: گشت های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت زنی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز دریافت گزارش های دریافتی مزارع و باغ ها را رصد کرده و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهد کرد.
این مسئول تاکید کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.
موسوی خاطرنشان کرد: افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد و هرگونه گواهی احداث بنا یا دیوارکشی در اراضی زراعی و باغی توسط شورای اسلامی محل یا سایر دستگاه ها نیز هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد افزود: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی به پرداخت جزای نقدی و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.
وی از عموم مردم بویژه روستاییان و کشاورزان سختکوش درخواست کرد که اگر قصد احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند قبل از هرگونه اقدامی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (131) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار