کد خبر: ۲۰۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 02 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد اعلام کرد: در عید نوروز امسال 110 واحد خون و فرآوردهای خونی استان یزد به استان‌‌های همجوار ارسال شد.


"نقی تقوایی" با اشاره به فعالیت سازمان انتقال خون یزد در ایام تعطیل عید نوروز امسال، اظهار کرد: اهداءکنندگان خون در ایام تعطیل، نقش مهمی در راستای کمک به آسیب دیدگان ایفا می‎‎کنند.

وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف جامعه از ابتدای سال 95 تاکنون، گفت: در هفته اول ایام نوروز سال جدید بیش از 465 نفر به سازمان انتقال خون یزد مراجعه کردند که از این تعداد 392 نفر بعد از معاینه پزشکی، موفق به اهدا خون شدند.

تقوایی افزود: 56 درصد از اهداءکنندگان خون در سال جدید عضو اهداءکنندگان مستمر، 30 درصد اهداءکنندگان با سابقه و 14 درصد برای بار اول نسبت به اهداء خون اقدام کردند.

مدیر کل انتقال خون یزد تصریح کرد: اهداءکننده مستمر به افرادی گفته می‌شود که حداقل دو  بار و اهداءکنندگان با سابقه کسانی هستند که حداکثر یک بار در سال نسبت به اهدای خون اقدام می‌‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت چهار پایگاه انتقال خون یزد، اردکان، میبد و آزادشهر در استان، خاطرنشان کرد: در ایام عید نوروز امسال، بیش از 110 واحد خون و فرآوردهای خونی از پایگاه‌‌های انتقال خون استان یزد به استان‎‎های همجوار ارسال شد.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان انتقال خون یزد با اولویت سالم ‌بودن اهداءکنندگان در مرحله اول، قبل از دریافت خون مراجعه‎‎کنندگان نسبت به انجام معاینات کامل پزشکی در راستای کسب آگاهی کامل از توانایی اهدای خون مراجعه‌کننده اقدام می‌کند.

تقوایی در پایان نیز با اشاره به ضرورت مشارکت بانوان یزدی در راستای اهدای خون، گفت: 98 درصد اهداءکنندگان خون در روزهای ابتدایی سال جدید آقایان و دو درصد به زنان بودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار