نوروز 95 مشهد از سال گذشته‌اش زیباتر بود و در این زیبایی ظاهری خیلی‌ها نقش داشتند و خانه کاه‌گلی ساده و صمیمی از جمله نمادهای مردمی و یادگار امسال بود ...
کد خبر: ۲۰۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 03 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، نوروز سال گذشته بود که مهدی فلاح کلبه ای چوبی در جلوی مغازه اش ساخته بود. او امسال نیز طرح دیگری در ذهن داشت که با مراجعه به شهرداری و ارائه آن، توانست مجوز ساخت آن را بگیرد...
طرح او خانه ای روستایی بود به صورت گنبدی شکل که دیواره های کاهگلی آن رنگ و بوی روستا را در دل شهر زنده کرده بود. بسیاری از مردمی که از ضلع جنوبی تقاطع شهید فرامرز عباسی و جانباز عبور می کردند، با دیدن آن می ایستادند و عکس می گرفتند. آن ها می گفتند: "ما را به دوران کودکی و خاطره خانه های کاهگلی برده است."  
فلاح که خود مغازه ای گل فروشی داشت، سقف و دیوارهای خانه را با گل آراسته کرده بود. همین هم بر جذابیت کارش افزوده بود. او که حدود 800 هزار تومان برای ساخت این المان هزینه کرده، از اثرگذاری خوب این کار در فروش شب عید خود راضی به نظر می رسید. اما مسئله ای نیز وجود داشت که باعث گله مندی او شده بود. صبح یکی از روزها که به مغازه آمده بود در کمال تعجب با صحنه ای مواجه شده بود که به شدت او را ناراحت کرده بود. او می گفت: "مردم گل ها را برده بودند."
"خانه کاهگلی" مهدی فلاح، جزء اولین آثار مردمی است که پس از شش سال از نصب اولین المان های شهری، در مشهد اجرا می شود. با این حال این حرکت مورد تأیید و حمایت مسئولین فرهنگی شهر و شهرداری قرار گرفته است.
شاید این تصور دور از ذهن نباشد که در سال های آینده نیز شهروندان شاهد ساخت و رونمایی المان های مردمی در نقاط مختلف شهر باشند.  
 شاید ...

اولین المان نوروزی مردمی در مشهد + عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار