رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر از ایجاد خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی در کجور و نوشهر خبر داد و گفت: مازندران پایلوت اجرای طرح هلال روستایی در کشور است.
کد خبر: ۲۰۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 04 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، امیرحسین عسگرزاده با اشاره به ضرورت آموزش همگانی در زمینه آموزش امداد و نجات در مناطق مختلف روستایی، اظهار کرد: آموزش و یادگیری مسائل مربوط به امداد و نجات از دغدغه‌های جمعیت هلال احمر است که به همین منظور طرح جدیدی به نام «خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی» در روستاهای مازندران به اجرا گذاشته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر با بیان اینکه مازندران به عنوان استان پایلوت اجرای این طرح در کشور است، افزود: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح سبب توسعه و فراگیر شدن آن در روستاهای سراسر کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیگیری مراحل اولیه اجرای این طرح در روستاهای مراکز دهستان نوشهر و کجور و نیز روستاهای هدف گردشگری استان آغاز شده است، تصریح کرد: در این طرح دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای روستاییان به صورت کاملا رایگان توسط بهترین و مجرب‌ترین اساتید هلال احمر برگزار و در پایان این دوره آموزشی نیز گواهی معتبر به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

 رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر ادامه داد: در راستای اجرای طرح خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی، ظرفیت‌ها، مناطق حادثه‌خیز، نقاط ضعف و قوت و امکانات هر روستا مورد شناسایی قرار می‌گیرد و برای اجرای هر چه بهتر طرح خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی استفاده می‌شود.

رئیس کارگروه امداد و نجات شهرستان نوشهر با اشاره به شعار جمعیت هلال احمر کشور به عنوان «هر خانواده یک امدادگر» بیان کرد: یادگیری شیوه‌های امداد و نجات توسط افراد هر خانواده نقش بسیار مهم و حیاتی در نجات و حیات‌بخشی در زمان بروز حوادث مختلف دارد.

وی درباره آمار عملیات‌ها و ماموریت‌های انجام شده جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر در ایام نوروز امسال، اظهار کرد: تعداد کل عملیات‌ها 22 مورد و شامل 10 مورد انتقال مصدوم، رهاسازی توسط «ست» هیدرولیک نجات سه مورد و شامل هفت نفر، درمان در محل حادثه 9 نفر و کل مراجعه‌کنندگان نیز 102 نفر بوده است.

عسگرزاده با بیان اینکه 20 دستگاه خودرو همراه با 80 سرنشین از برف و کولاک رهاسازی و نجات داده شده‌اند، تصریح کرد: در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی به چهار نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد نجاتگران به‌کارگیری شده در طرح نوروزی 240 نفر روز بوده‌اند، به آمار خدمات جمعیت هلال احمر نوشهر در کمپ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ 26 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر اظهار کرد: تعداد کل مسافران مراجعه‌کننده 4 هزار و 380 نفر، بروشورهای توزیع شده 4 هزار و 752 نفر، نقشه راهنمای گردشگری 3 هزار و 657 جلد و محصولات فرهنگی 14 هزار و 139 مورد بوده است.

وی تعداد مراجعه‌کنندگان به نمازخانه‌های هلال احمر را  248 نفر اعلام کرد و گفت: 161 نفر به فضای دوست‌دار کودک و ایستگاه نقاشی، 91 نفر به نمایشگاه، 318 نفر به ایستگاه سلامت(کنترل قند و فشار خون) مراجعه کردند و 64 نفر روز از اعضای جوان داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر حاضر در کمپ ایمنی و سلامت خدمات موردنیاز را به مراجعه‌کنندگان ارائه کردند.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار