رامسر تا ساعاتی دیگر میزبان ظریف و وزرای خارجه ترکیه و آذربایجان است، اجلاسی که نظير آن از سال ٨٩ و در حاشیه اجلاس اکو به صورت مقدماتی و از سال ٩٠ به صورت دوره‌ای در ارومیه، ارزروم و نخجوان برگزار شده است.
کد خبر: ۲۰۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 04 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، این‏روزها که وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه متمول خاورمیانه و به ویژه همسایگان غربی ایران شرایطی ویژه و پیچیده را به خود گرفته است شهر رامسر در غرب مازندران، فردا میزبان محمد جواد ظریف و وزرای امور خارجه کشورهای ترکیه و آذربایجان است که در قالب چهارمین اجلاس سه جانبه ورزای امور خارجه سه کشور برگزار می‎شود.
نخستین مرتبه حکمت حاجی اف ، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان از برپایی ازن نشست در روز 17 فروردینب ه وقت ایران در شهر رامسر مازندران خبر داده بود.
اجلاسی که نظير آن از سال ٨٩ و در حاشیه اجلاس اکو به صورت مقدماتی و از سال ٩٠ به صورت دوره‌ای در ارومیه، ارزروم و نخجوان برگزار شده است تا این سه همسایه پیرامون مسائلی همچون همکاری‌های منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم بین‌المللی، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
اختلافات و مشترکات این سه کشور در کنار معادلات نظامی در عراق و سوریه همچنین مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان از موضوعات مهم این نشست سه جانبه در آستانه نشست ورزای خارجه ایران، آذربایجان و روسیه در باکو خواهد بود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار