برگزاری نخستین همایش ملی اشتغالزایی تایباد ، برگزاری جشنواره کشوری موسیقی مقامی و فولکلور در تربت جام ، تأمین مسکن 741 خانواده دارای دو معلول‌ خراسانی ، آماده‌سازی 4520 واحد مسکن دهک‌های متوسط خراسان رضوی و تصویب سند توسعه برای تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار تا پایان امسال عناوین مهمترین خبرهای منتخب ماست.
کد خبر: ۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲ 11 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین شرافتی راد در گفتگو با مهر بیان کرد: این همایش با رویکرد جامعه شناختی و کارآفرینی در مناطق مرزی و به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد تایباد برگزار می شود.

وی افزود: راهکارهای توسعه امکانات پزشکی درمانی مناطق مرزی برای جلب گردشگران زیارتی ودرمانی از کشورهای همجوار منطقه در این همایش ملی نیز از جمله محور های مورد بحث و گفتگو خواهد بود.

وی تصریح  کرد: اشتغال در شهرستان مرزی تایباد از وضعیت مطلوبی برخودار نیست و این همایش می تواند فرصتی برای بررسی راهکارهای علمی پژوهشی در راستای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی همانند شهرستان مرزی تایباد باشد.

شرافتی راد اذعان کرد: با وجود اینکه تمام زیر ساخت های لازم برای حضور سرمایه گذارن داخلی و خارجی در این شهرستان آماده  است ولی متاسفانه این امکانات و زیر ساخت ها به  درستی معرفی  و یا مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این همایش فرصت مناسبی در جهت سرمایه گذاری برای  سرمایه گذاران در این شهرستان  فراهم می کند ادامه داد: متاسفانه در شهرستان تایباد تولید شغل نشده است و امیدواریم این همایش ملی نفعی برای مردم شهرستان داشته باشد و شاهد کاهش بیکاری در شهرستان باشیم.

فرماندار تایباد افزود : ارتباط کارآفرینی در مناطق مرزی با تامین امنیت مرزهای کشور، ظرفیت های منابع طبیعی و محیط زیست مناطق مرزی برای کار آفرینی و توسعه، نگرش مرزنشینان به کار آفرینی، نقش هنر و تاثیر نظام گردشگری و صنعت توریسم بر کار آفرینی و توسعه مناطق مرزی، نقش بازارچه های مرزی و مناطق آزاد تجاری در کار آفرینی و توسعه مناطق مرزی از مهمترین محورها و اهداف این همایش ملی کار آفرینی است.

وی گفت : نخستین همایش ملی کار آفرینی سوم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی و مسئولین استانی در محل دانشگاه پیام نور واحد تایباد برگزار می شود.

******

برگزاری جشنواره کشوری موسیقی مقامی و فولکلور در تربت جام

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و فولکور کشور در شهرستان تربت جام خبر داد.

به گزارش تابناک خراسان رضوی محسن سمیع در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: جشنواره " پیران چنگی" در شهرستان قوچان با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی مقامی استان اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جلسات برگزاری جشنواره موسیقی مقامی" پیران چنگی" هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: همچنین در حاشیه این جشنواره از کتابی با محوریت موسیقی مقامی جنوب خراسان رضوی رونمایی می‌شود.

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و فولکلور کشور در شهرستان تربت جام خبر داد و افزود: این جشنواره در صورت تامین اعتبار و تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه نخست امسال برگزار می‌شود.

سمیع از برگزاری همایش "مناجات خوانی و سحر خوانی" همزمان با ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد مقدس خبر داد و گفت: همچنین همایش "‌آواها و نواها" موسیقی مقامی با محوریت معرفی آیین‌ها بومی استان و تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی استان در دستور کار قرار دارد.

وی به برنامه‌های حمایتی ازهنرمندان عرصه موسیقی خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: اعزام هنرمندان به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و جشنواره موسیقی فجر به صورت جدی در دست پیگیری است.

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از هنرمندان موسیقی استان که در سطح ملی فعالیت می‌کنند حمایت می‌شود.

******

تأمین مسکن 741 خانواده دو معلول‌ خراسانی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی از اجرای طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول خبر داد و گفت: در سراسر کشور 8 هزار و 864 خانوار زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و سهم خراسان رضوی 741 خانواده است.

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سید رضا موسوی نیا در نشست خبری‌ با اشاره به اینکه در سال 94 اولویت بنیاد مسکن خراسان رضوی تامین مسکن اقشار کم درآمد است، اظهار کرد: در سال 94 پیش‌بینی‌های مطلوبی به منظور تامین مسکن دهک‌های کم درآمد جامعه داریم.

وی افزود: همکاری شایسته‌ای میان سازمان‌های ذی‌ربط نظیر بهزیستی، انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد شهید انجام شده که امیدواریم تا پایان سال 94 شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن‌سازی دهک‌های کم درآمد جامعه در شهر و روستاها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی با بیان اینکه استان ما پیشگام و پیشتاز در حوزه مسکن‌سازی روستایی بوده، ادامه داد: خراسان رضوی تاکنون با عنوان استانی پیشگام 182 هزار و 303 واحد مسکن در روستاها در قالب عناوین مختلف ساخته که از این تعداد حدود 125 هزار و 119 واحد در خراسان رضوی و تعداد باقی‌مانده در مناطق جنگ زده نظیر بم، بروجرد و کرمان ساخته شده است.

موسوی‌نیا با بیان اینکه از سال 85 تا پایان سال گذشته، 100 هزار و 36 واحد مسکن روستایی ساخته شد، تاکید کرد: لازم به ذکر بوده که عملکرد و جدیت در کار به گونه‌ای بوده که توانسته‌ایم مسکن‌های بادوام را 28 درصد افزایش دهیم، در حال حاضر 72 درصد مسکن‌ها کم دوام و یا بی‌دوام هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 بیش از 15 هزار و 800 واحد با ارائه تسهیلات داشته‌ایم که این تسهیلات 15 ساله و با کارمزد پنج درصد بوده است.

* اجرای طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی از انعقاد تفاهم نامه پنج مجموعه‌ای با محوریت تامین مسکن نیازمندان برای خانواده‌های دو معلول خبر داد و افزود: در انتهای سال 93 تفاهم نامه‌ای میان بنیاد مسکن و بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی خیرین و راه و شهرسازی منعقد شد که در سراسر کشور 8 هزار و 864  خانوار زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

موسوی نیا یادآور شد: در خراسان رضوی 741 خانوار زیر پوشش قرار گرفته‌اند، بر مبنای این طرح تسهیلات ساخت مسکن در شهرها و برای خانواده‌های کم درآمد دارای دو معلول که از سوی بهزیستی معرفی می‌شود، 30 میلیون تومان بلاعوض به همراه زمین و وام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، بهزیستی 10 میلیون تومان، بنیاد مستضعفان 15 میلیون تومان و انجمن خیرین مسکن‌ساز پنج میلیون تومان هزینه بلاعوض را در اختیار خانوارهای واجدالشرایط قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این طرح در روستاها نیز با تسهیلات هزینه هشت میلیون تومانی بلاعوض، وام 15 میلیون تومانی و زمین به خانواده‌های دارای دو معلول داده می‌شود و بنا براین طرح در خراسان رضوی تا پایان امسال 741 واحد با تسهیلات ارائه شده، تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی تاکید کرد: ساخت این مسکن‌ها برای خانواده‌های دو معلول کاملا به گونه‌ای بوده که برای معلولان مناسب سازی شده، همچنین صدور پروانه و نظارت نیز در این طرح رایگان است.

*آماده‌سازی 4520 واحد به منظور تامین مسکن دهک‌های متوسط خراسان رضوی

موسوی‌نیا از طرح مسکن‌ساز برای دهک‌های متوسط خراسان رضوی خبر داد و افزود: در طرح سال 94 برای ساخت مسکن در دهک های متوسط 4 هزار و 520 واحد آماده‌سازی شده است.

وی افزود: این واحدها با متراژ 65 تا 130 متر ساخته می‌شود که بیش از 2 هزار واحد یعنی 80 درصد آن در مشهد جانمایی شده و 20 درصد متعلق به شهرستان های خراسان رضوی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع تعداد واحدهای این طرح، یک‌هزار و 200 واحد آماده فروش و واگذاری، یک‌هزار و 108 واحد در حال اخذ پروانه، یک‌هزار و 130 واحد در دست اجرا و هزار و 82 واحد نیز در حال انعقاد قرار داد بوده که تمامی اینها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

موسوی نیا گفت: تمامی این واحدها دارای اسناد ملکی بوده و خرید و فروش آن آزاد است، همچنین ثبت‌نام برای این واحدها برای دهک‌های متوسط از طریق سایت بنیاد مسکن خراسان رضوی انجام می‌شود.

*تهیه و تصویب سند توسعه برای تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار تا پایان امسال

وی همچنین از اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن در 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار خراسان رضوی خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 525 روستای بالای خانوار دراستان داریم که طرح مطالعاتی هادی در 94 درصد آن انجام شده که در این بخش 9 درصد از شاخص کشوری پیش هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی تاکید کرد: تا پایان امسال برای 100 درصد روستاهای بالای 20 هزار خانوار سند توسعه تهیه و مصوب می‌شود، لازم به ذکر بوده که در اجرای این سند از شاخص کشوری سه درصد عقب بوده و رشد اجرای این طرح در خراسان رضوی 3 و در کل کشور 34 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار