کد خبر: ۲۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 09 April 2015
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه جمعیت استان رو به کهولت و پیری است، بیان داشت : ۲۹ درصد جمعیت استان را زنان جوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی بعد از ظهر چهارشنبه در تشریح برنامه های هفته زن و در کمیته امور بانوان، اظهار داشت: هفته زن تلنگری است که مردان جامعه ما فراموش نکنند تا زمانی که نگاه سطح پایین نسبت به زنان داشته باشند به توسعه دراز مدت دست پیدا نمی کنند.

وی افزود: نگاه جنسیتی، قومی و نژادی سبب از بین بردن آرامش در بین انسانها می شود.

جمشیدی از برگزاری پنج هزار و ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته زن در استان خبرداد و بیان داشت : برنامه تجلیل از بانوان نمونه در شهرستانهای استان برگزار می شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران  با تاکید بر حضور مسولان استانی در مراسم تجلیل از بانوان نمونه، افزود : در روز زن نباید تنها زنان ازبانوان نمونه تجلیل کنند که این حرکت نه تنها ارزش نیست بلکه ضد ارزش نیز محسوب می شود.

وی زمان برگزاری مراسم تجلیل از بانوان استان را ۲۳ فروردین ماه دانست و اظهارداشت : این مراسم با حضور استاندارمازندران برگزار می شود که در این مراسم از ۴۰ زن برتر استان تجلیل خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به مسئله طلاق، گفت: در سال های اخیر شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کل کشورهستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به روند کاهشی طلاق در شش ماهه دوم سال ۹۳، گفت : براساس گزارش معاونت رئیس جمهور مازندران در شاخص زنان سرپرست خانوار، نرح بیکاری، آسیب های اجتماعی و مرگ و میر ناشی از باروری در کل کشور کمترین میزان را داشته است.

جمشیدی به زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و بیان داشت: در کشور ۱.۵ میلیون زن خانوار وجود دارد که در استان مازندران ۱۰۰ هزار و ۳۴۳ نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار