معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره های متوسطه اول و دوم از ۲۵ فروردین ماه سال جاری آغاز و تا ۱۴اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۰۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 10 April 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان:دکتر ناصر قجری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به ثبت نام مدارس دولتی گفت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره های متوسطه اول و دوم از 25 فروردین ماه سال جاری آغاز و تا 14اردیبهشت ادامه خواهد داشت .

وی افزود: امسال 78 آموزشگاه نمونه دولتی دوره های متوسطه اول و دوم و هنرستان های کاردانش و فنی وحرفه ای در استان وجود دارد که دانش آموزان پس از قبولی در این مدارس ادامه تحصیل خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: از این تعداد، 25 آموزشگاه متوسطه اول، 46 آموزشگاه متوسطه دوم و هفت مورد هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش هستند.

قجری گفت: پیش بینی می شود بیش از 40 هزار دانش آموز در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در مجموع ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی متوسطه اول بیش از یک هزار و 800 نفر، متوسطه دوم بیش از چهار هزار نفر و هنرستان های نمونه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای نیز بیش از 500 نفر پیش بینی شده است.

قجری درخصوص شرایط اولیه برای ثبت نام در آزمون، گفت:کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس با استثناء تنها  یک مقیاس خوب، در نوبت اول برای پایه ششم و حداقل معدل  17 برای دانش آموزان در نوبت اول پایه نهم ضروری است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزانی که ثبت نام کرده اند در صورتی مجوز شرکت در آزمون را خواهند داشت که مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و استثناء تنها یک مقیاس خوب، در پایان سال برای پایه ششم و یا حداقل معدل  17 برای مجموع کل نوبت اول و دوم در پایه نهم را کسب کرده باشند.

قجری خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که شرایط ثبت نام را داشته باشند می توانند از 25 فروردین ماه به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، ثبت نام نهایی را به صورت اینترنتی اعلام کرد و گفت: پس از تایید سابقه  و مدارک تحصیلی دانش آموزان در مدارس، سامانه  اینترنتی ثبت نام اعلام خواهد شد.

قجری در خصوص زمان برگزاری آزمون مدارس دولتی نیز گفت: این آزمون روز جمعه چهارم تیرماه 95 در حوزه های امتحانی که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد، برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: سوالات آزمون به نحوی طراحی می شوند تا دانش آموزان به مطالعات مفهومی و تحلیلی ترغیب شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
چطور ثبت نام کنم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
سلام ببخشید دیگه وقت برای ثبت نام نیست؟؟؟
من امسال معدلم 19/43شده و امسال میرم به کلاس نهم دیگه که این امتحان تمدید نمیشه؟؟؟
میشه لطفا جواب منو بدید؟
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
چه جور باید ثبت نام کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار