مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تاکید کرد که با نفوذ سامانه بارشی قوی به کشور طی امروز یکشنبه و به‌ویژه از فردا، شهروندان این استان منتظر هفته پربارش و وقوع پدیده‌های جوی باشند.
کد خبر: ۲۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 10 April 2016

علی دولتی مهر در گفتگو باخبرنگار مهرگفت: نقشه های هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی به مناطق شمالی کشور از جمله اردبیل خبر می دهند، سامانه ای که بتدریج مناطقی از این استان را تحت تاثیر قرار داده و بارندگی به طور متناوب تا آخر هفته در تمام مناطق ادامه خواهد یافت.

وی ورود این سامانه را از امروز یکشنبه و از غرب کشور عنوان کرد و افزود: سامانه بارشی مورد انتظار با گسیل امواج ناپایدار موجب بارش در غالب نقاط کشور از جمله استان اردبیل در طول هفته می شود.

مدیرکل هواشناسی استان با تاکید بر اینکه شرایط ناپایدار در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: براین اساس بارندگی توام با وزش بادهای تند و غالبا به صورت رگباری گاهی با رعدوبرق بویژه در ساعات بعدازظهر و شب انتظار می رود.

وی با اشاره به نوع پدیده های مورد انتظار با ورود این سامانه بیان داشت: آسمان ابری از یکشنبه تا عصر جمعه و آغاز بارندگی اصلی سامانه از ظهر روز دوشنبه و تمرکز بارش در ساعات بعدازظهر و شب در تمام روزهای هفته فعال ترین پدیده مورد انتظار است.

دولتی مهر اوج بارش ها را در روز سه شنبه عنوان کرد و با تاکید به تداوم بارش به صورت متناوب تا روز جمعه متذکر شد: نوع بارش در این روزها گاهی به صورت رگبار و در مناطقی توام با رعدوبرق خواهد بود.

وی در عین حال به میزان احتمالی بارش ها در طی این ایام اشاره کرد و یادآور شد: حجم بارش قابل انتظار در شمال استان بین ۲ تا ۱۰ میلیمتر، مناطق مرکزی بین ۵ تا ۱۵ میلیمتر و در مناطق جنوبی ۲۰ میلیمتر و بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان وزش بادهای تند لحظه ای با سرعت ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر برساعت و حتی تا ۶۰ کیلومتر را از دیگر پیش بینی ها برشمرد و از کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه طی روزهای سه شنبه تا جمعه در مقایسه با اوایل هفته خبر داد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده از استان خارج خواهد شد، عنوان کرد: در زمان فعالیت این سامانه و بارش های ناشی از آن سرریز شدن رودخانه ها و آب گرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دروغه باور نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار