رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: درآمد سراب‌های نهاوند باید صرف ساماندهی و نگهداری آن‌ها شود.
کد خبر: ۲۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 18 April 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: درآمد سراب‌های نهاوند باید صرف ساماندهی و نگهداری آن‌ها شود.

به گزارش مهر،علی ده پهلوان گفت: حفظ و حراست از منابع ملی، طبیعی و جنگل‌ها ازجمله اقداماتی است که بر تحقق اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری سفارش شده کمک می‌کند.

وی افزود: پس از حضور استاندار در سراب‌های نهاوند و برگزاری جلسات، ساماندهی سراب‌های نهاوند بااعتباری مشخص از سوی استانداری اجرا شد که آنچه امروز در سراب‌های نهاوند نظیر آسفالت سازی، روشنایی و آلاچیق دیده می‌شود از محل همان اعتبارات استانی تأمین‌شده است.

وی اظهار کرد: عوارض و درآمدهایی که از محل حضور گردشگران در سراب‌ها جمع‌آوری می‌شود باید صرف هزینه‌های سراب و ساماندهی هرچه بیشتر و نگهداری از امکانات و بناهای ایجادشده شود.

ده پهلوان بابیان اینکه متأسفانه درآمدهای حاصله از سراب‌های نهاوند برای خود سراب‌ها هزینه نمی‌شود، عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های ساماندهی سراب‌ها را نیز منابع طبیعی شهرستان متقبل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اظهار داشت: تعمیر و نگهداری موتورخانه‌ها، آتش‌برها، تشتک‌های ایجادشده برای درختان که توسط اداره منابع طبیعی شهرستان به پیمانکار سپرده می‌شود، نیازمند تأمین درآمد از خود سراب‌ها است.

ده پهلوان در خصوص گاز کشی و ایجاد منقل‌های گازی برای طبخ کباب در سراب‌ها، گفت: متأسفانه امروز یکی از عواملی که باعث کمبود بارش شده افزایش میزان کربن در هوا است.

وی گفت: حال اگر بخواهیم در کنار درختان کربن تولید کنیم درواقع محیط طبیعی را نابود کرده‌ایم و هیچ منابعی برای آیندگان خود که فرزندان ما هستند نخواهد ماند.

وی ادامه داد: شرایط اکولوژیکی و اکوسیستمی منطقه طبیعی جنگل‌ها به‌گونه‌ای است که اگر تردد بیش‌ازحد خودروها در سراب‌ها صورت گیرد موجب آسیب دیدن مراتع می‌شود که موضوع ایجاد پارکینگ در ورودی سراب گیان به مسئولین مربوطه اعلام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار