طی یک سال گذشته صورت گرفت
تابناک: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته دو هزار و 500 میلیارد ریال صرف نگهداری، ایمنی و روکش آسفالت راه‌های اصفهان شده است.
کد خبر: ۲۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمود محمودزاده با بیان اینکه ایمنی راه و استفاده از راه بزرگترین هدف احداث راه است، اظهار کرد: ایمنی راه در توسعه کمی و کیفی کشور نقش ویژه‌ای دارد.

وی استان اصفهان را در چهارراه حمل و نقل کشور با بیش از 75 درصد ترافیک عبوری دانست و افزود: 11 درصد راه‌های شریانی کشور در استان اصفهان قرار دارد یعنی 2 برابر سهم کشور که نشان‌دهنده نقش و اهمیت این استان در شبکه راه‌های ترانزیتی کشور است و یکی از وظایف مهم اداره کل راه و شهرسازی نگهداری شبکه راه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ایمنی در راه‌ها ادامه داد: با مطالعاتی که توسط این اداره‌کل صورت گرفته برای نخستین بار در کشور سند ایمنی راه‌ها در جهت توسعه کمی و کیفی راه‌های استان تهیه و تدوین شده است که در راستای توسعه کمی سند تحلیل شبکه راه‌های استان نیز تدوین و بر اساس آن شبکه‌های راهی مورد نیاز در استان تکمیل و ساخته خواهد شد، همچنین بر اساس شبکه موجود که اصلاح می‌شود ایمنی و نگهداری راه نیز تقویت می‌شود.

وی خصوصیات ویژه سند ایمنی راه‌ها را اصلاح هندسی و تمامی موارد ممیزی راه ذکر کرد و گفت: تمامی موانع موجود به تفکیک راه‌های هر شهرستان اعم از اصلی، فرعی، روستایی و شریانی نقاط پرحادثه شناسایی و اصلاح می‌گردد.

محمودزاده از روکش آسفالت راه‌های مورد نیاز راه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: حدود سه هزار و 770 کیلومتر راه شریانی در استان وجود دارد که نیاز به روکش دارد و ظرف مدت سه سال گذشته و تا پایان تیرماه جاری روکش آسفالت هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان به اتمام می‌رسد که تحول بزرگی در سطح کشور است.

وی از خط‌کشی مورد نیاز راه‌های استان در سال 94 خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری خط‌کشی، نصب گاردریل، جداکننده و اصلاح شیب شیروانی از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل در بخش ایمنی راه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان متوسط نصب تابلو علائم را در را‌ه‌های استان از 10 هزار به بیش از 50 هزار و خط‌کشی راه‌ها را از سالی دو هزار و 300 کیلومتر به بیش از 5 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در همه موارد ایمنی بین دو تا سه برابر افزایش داشته است.

وی اکثر تلفات ناشی از رانندگی در راه‌های استان اصفهان را عامل انسانی بر اثر خواب‌آلودگی، رعایت نکردن فاصله با خودروی جلویی و سرعت غیرمطمئنه ذکر کرد و گفت: 52 درصد از تلفات ناشی از واژگونی است که بر اساس اقداماتی که در جهت اصلاح شیب شیروانی در سطح راه‌های استان انجام گرفته سبب شد که در نوروز 94 این آمار به 48 درصد کاهش پیدا کند.

محمودزاده راه‌های موجود استان اصفهان به جز راه‌های روستایی را 4 هزار و 900 کیلومتر تا سال 90 عنوان کرد و ادامه داد: ظرف سه سال گذشته 546 کیلومتر راه به بهره‌برداری رسید یعنی 12 درصد به شبکه راهی استان اصفهان اضافه شد.

وی نگهداری از راه‌ها را از اولویت کاری این اداره کل دانست و بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و 500 میلیارد ریال صرف نگهداری، ایمنی و روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی گزارش آماری، متوسط ساخت راه در قبل از ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی را در استان اصفهان 70 تا 100 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این آمار پس از ادغام به متوسط سالی 220 کیلومتر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشتر راه‌های مراکز شهرستان به مرکز استان چهارخطه است، اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته 160 نقطه پرحادثه در سطح راه‌های استان وجود دارد که نیاز به احداث باند دوم است و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس سند ایمنی و اولویت برطرف خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار