مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از تهیه اطلس جامعه زنان استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 11 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا تاجفر در مراسم گرامیداشت روز زن با بیان اینکه ادارات می توانند با معرفی زنان نخبه و نقش آفرین کمک شایانی در این خصوص برای تکمیل بانک اطلاعاتی داشته باشند عنوان کرد: در همین راستا برنامه ریزی و تدوین برنامه پنج ساله،اجرای طرح توانمندسازی زنان و برگزاری نشست های تخصصی، از جمله برنامه هایی است که در حوزه بانوان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت اصلی زنان نقش مادری و همسری است اظهارداشت: بانوان جامعه باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (ص)، ضمن ایفای نقش های اجتماعی خود سعی در حفظ بنیان خانواده و روابط عاطفی حاکم بر خانواده نیز باشند.

تاجفر حضور زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را با اهمیت خواند و گفت: فعالیت بانوان در این عرصه ها موجب پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلای ایران شده است.

تاجفر همچنین با تاکید بر اینکه بانوان جامعه می توانند با ایجاد همدلی در بین خانواده ها زمینه های تحقق این شعار در جامعه را فراهم سازند افزود: زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، زنان نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه ای هستند، بلكه عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز محسوب می شوند که ایجاد بستر مناسب در این جهت ضروری است.

وي، لزوم احیای فرهنگ اصیل و باارزش ایرانی در بین خانواده‌ها را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش‌های اجتماعی به‌ منظور احیای فرهنگ اصیل ایرانی در بین خانواده‌ها توجه بیشتری شود.

تاجفر ادامه داد: برنامه ‌ریزی در جهت حفظ کرامت و شرافت واقعی زنان در چارچوب‌ ارزش‌های دینی و اخلاقی حاکم، برنامه‌ ریزی اصولی و مناسب در جهت بهره مندی عموم جامعه از امکانات رفاهی، درمانی و بهداشتی، تقویت و حفظ زیرساخت‌های فرهنگی جامعه در حوزه زن و خانواده بر اساس اهداف اسلامی و ملی از دیگر موارد تاکید در خصوص بانوان است.

در خاتمه این مراسم از بانوان نمونه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار