رئيس شوراي اسلامي شهر صالح‌آباد با اشاره به وجود برخي ابهامات در اين موضوع، درباره چرايي استعفای شهردار هم مشكل شهردار را با برخي اعضاي شوراي شهر تكذيب نكرد و افزود: قاعدتاً مشكل شهرداران با شورايي‌هاست كه با اغلب يا اكثريت اعضاي شورا پيش مي‌آيد.
کد خبر: ۲۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 28 April 2016
روز گذشته آن هم در آستانه روز شورا، شهردار صالح‌آباد استعفاي خود را به شورای شهر تقدیم کرد.

علت‌ها از اختلافات، عزل و نصب و دخالت شورایی‌ها خبر می‌دهد كه گویا قصه اختلاف‌های شورا و عزل شهردار پایان‌پذیر نیست.

بیشترین اختلاف شورا و شهرداری در حوزه عزل و نصب و دخالت شوراها در امور شهرداری عنوان می‌شود و در کنار آن، اعضای شورا از مشکلات شخصی شهردار و عملی نشدن تعهدات سخن می‌گویند.

استعفا يا استيضاح شهردار شايد امري طبيعي يا قابل پيش‌بيني باشد؛ اما بدون شك به واسطه آثار و عواقبش، كمتر كسي است كه از آن راضي باشد.

هرچند استيضاح و استعفا هر كدام حكمت جداگانه‌اي دارند، اما يكي از پرهزينه‌ترين تصميمات در حوزه مديريت‌هاست و از طرفي امسال سال پاياني خدمت شوراي چهارم است كه به نظر مي‌رسد بايد اختلافات را با پايه و اساس علمي و فني كنار بگذارند و توسعه شهر اولويت‌شان باشد.

احمد رسولي‌فرح، شهردار شوراي اسلامي چهارم شهر صالح‌آباد مهرماه سال 92 بود كه در مسند مديريت شهري نشست تا اين بار يك شهردار بومي با افزايش راندمان كاري شهرداري و با پيگيري جدي مطالبات مردم و هم تغيير و تحولات اساسي خدمتي وافر به همشهريان خود عطا كند.

گويا وي با وجود پيشنهادهايي درخصوص تصدي شهرداري‌های مريانج، كبودراهنگ، لالجين، فامنین، اسدآباد و... به دلیل مشغله کاری زیاد از قبول این پیشنهادات سرباز زده بود؛ اما زادگاه بومي خود را براي تصدي اين پست انتخاب كرد.

 استعفای شهردار و سكوت
شهردار منتخب شوراي چهارم كه تا حدودي خاموشي را پيشه كرده، دليل رفتنش را با رسانه‌ها سربسته مطرح كرد و گفت: توضيحاتم را در نامه استعفايم به صورت مشخص آورده‌ام كه مشكل با برخي از اعضاي شوراي شهر بود.

رسولي‌فرح از تقديم 3 بار استعفا به شوراي شهر خبر داد كه هر بار با ميانجي‌گري معتمدان و مردم شهر به كار خود ادامه دادم.

وي كه لحن بيانش گوياي نارضايتي از شرايط خدمتش در شهر بود، بيان كرد: 3 سال با كش‌وقوس‌هاي بسياري كه وجود داشت، تحمل كردم.

شهردار همچنين طلب حلاليت از مردم و رسانه‌ها داشت و چرايي اختلاف را در چند كلام كوتاه مطرح كرد و اينكه شوراها بايد اهتمام به قانون و آگاهي نسبت به قوانين را رعايت كنند. اما رسولي‌فرح بر اساس نامه‌اي كه براي رئيس شوراي شهر صالح‌آباد نوشته، آورده است: «همانگونه که می‌دانیم در توسعه و مدیریت هر شهری، همدلی و همراهی و تعامل مسئولان به خصوص در بین اعضای محترم شورای شهر و شهرداری، عامل اصلی واساسی در جذب اعتبارات، انجام پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، حتی در جذب و اخذ مشارکت‌های مردمی و... برای نیل به برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت است.» وي همچنين در بخشي ديگر گفته: «اینجانب نیز با این باور پای در راه گذاشته و مسئولیت خطیر مدیریت شهری شهر صالح‌آباد را با یکسری برنامه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و... در سال 92 قبول کردم ولیکن متأسفانه مدتی است که به دلایل مختلف با همکاری و همراهی نکردن و کارشکنی برخی از اعضای محترم شورا مواجه شده و پس از حدود 30 ماه مسئولیت شهرداری صالح‌آباد و تحمل بسیاری از مشکلات و ناملایمات، انجام وظایف برای اینجانب مشکل شده و از آنجایی که دوست ندارم دود این اختلافات و همکاری نکردن‌ها به چشم همشهریان گرانقدر رفته و باعث ضرر و زیان مردمی و شهر شود، از مسئولیت خود استعفا داده و پایان همکاری خود را در شهرداری صالح‌آباد اعلام می کنم.»

  استعفا قطعي نشده
رئيس شوراي اسلامي شهر صالح‌آباد هم موضوع استعفاي شهردار را در گفت‌وگو با همدان‌پيام تأييد كرد و گفت: در حال حاضر درگير اين موضوع و تعيين سرپرست در شهرداري هستيم؛ اما بايد در صحن شوراي شهر مطرح شود و موضوع هنوز قطعي نشده است.

محمدهادي درخشان با اشاره به وجود برخي ابهامات در اين موضوع، درباره چرايي استعفای شهردار هم مشكل شهردار را با برخي اعضاي شوراي شهر تكذيب نكرد و افزود: قاعدتاً مشكل شهرداران با شورايي‌هاست كه با اغلب يا اكثريت اعضاي شورا پيش مي‌آيد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار