انتظار سیل پس از بارش باران در استان!
در یکی دو روز گذشته بارش باران های بهاری را در مازندران شاهد بودیم که متاسفانه در پی این بارش نخستین سیل در مازندران جاری شد تا همچنان این سوال برای مردم باقی بماند...
کد خبر: ۲۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 13 April 2015
دیگر برای مردم استان مازندران عادی شده که پس از بارش باران منتظر شنیدن وقوع سیل در استان باشند .
به گزارش تابناک ؛در یکی دو روز گذشته بارش باران های بهاری را در مازندران شاهد بودیم که متاسفانه در پی این بارش نخستین سیل در مازندران جاری شد تا همچنان این سوال برای مردم باقی بماند، به راستی چرا در سال های اخیر با اندکی بارش در شهرهای استان مازندران و بخصوص مناطق غربی سیل بوجود می آید .
حادثه سیل روز گذشته که در شهرستان های نور،کلاردشت بوقوع پیوسته کار را بدان جا رسانده که برخی از ساکنان حاشیه رودخانه هایی همانند رودبارک و سرد آبرود مجبور به ترک خانه هایشان شدند .
البته به دلیل بالا آمدن آب رودخانه ها یک دهنه پل نیز تخریب شده که بسیاری از این خسارات در مناطق روستایی بوجود آمده است .
کارشناسان امر معتقدند برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها ، ساختن پل های غیر کارشناسی، از بین رفتن دیوار حفاظتی روستاها ، برداشت بی رویه از جنگل ها و نبود سیل بند در رودخانه، لایروبی نشدن رودخانه ها، کوچک بودن نهرها و متناسب نبودن آن با حجم آب باعث تشدید وقوع سیل در چند سال اخیر در نقاط مختلف مازندران شده است .
به هرترتیب انتظار از مسئولین امر می رود با مصوب نمودن طرح هایی که میزان آسیب پذیری در مقابل سیل را در شهرستان های آسیب پذیر کاهش می دهد اقدام تا به این راحتی پس از یک بارش در مازندران سیل به راه نیفتاده و باعث خسارت به شهروندان نشود .دیگر برای مردم استان مازندران عادی شده که پس از بارش باران منتظر شنیدن وقوع سیل در استان باشند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار