از سیاست های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس را جلب مشارکت روستاییان در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهاست.باید با ایجاد بازار کار برای جوانان روستایی، مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش پدیده حاشیه نشینی که معضلات اجتماعی را در پی دارد شویم.
کد خبر: ۲۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 13 April 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس؛مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارسدر نشست مدیران عامل تعاونی های دهداری های استان فارس در شیراز افزود: دولت مصمم است تمام زیرساخت های مورد نیاز روستاها مانند آب، برق، گاز و تلفن را تامین کند.

وی ادامه داد: البته تامین این زیرساخت ها به تنهایی نمی تواند جلو مهاجرت بی رویه از روستاها را بگیرد و به همین دلیل دولت به دنبال این است که با بهره گیری از ظرفیت های موجود در روستاها، انگیزه ماندن روستاییان در روستاها را افزایش دهد.

وی، یکی از سیاست های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس را جلب مشارکت روستاییان در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها دانست و بیان کرد: می کوشیم تا با ایجاد بازار کار برای جوانان روستایی، مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش پدیده حاشیه نشینی که معضلات اجتماعی را در پی دارد شویم.

زارع خفری، با اشاره به وجود 74 تعاونی دهداری در فارس اضافه کرد: از این تعداد 34 تعاونی عضو اتحادیه تعاونی ها شده اند که انتظار داریم تا نیمه اردیبهشت امسال سایر تعاونی ها نیز مراحل عضویت خود را در این اتحادیه تکمیل کنند.

وی، تعاونی های دهداری ها را از عوامل اصلی رشد اقتصادی روستاها برشمرد و گفت: تعاونی ها به دلیل شناخت مناسب از محیط روستاها و ظرفیت های آنها باید با تهیه طرح های اقتصادی، زمینه جذب اعتبارات و شکوفایی منطقه را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار