معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس رونق گردشگری سلامت را با حضور بخش خصوصی ممکن دانست.وی افزود:در حال حاضر، شیراز اولین شهری است که با همکاری مشترک استانداری، نمایندگی وزارت امور خارجه، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرودگاه ها، اقدام به صدور ویزای درمانی بیماران خارجی به محض فرود پروازهای خارجی و انجام معاینات اولیه توسط پزشک مستقر در محل فرودگاه، می کند.
کد خبر: ۲۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 03 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: شاپور رستمی در جلسه کمیته گردشگری سلامت، گفت: گردشگری سلامت آثار قابل توجهی بر اقتصاد شهر و توسعه آن دارد با این وجود در چنانچه از این قابلیت‌های بالقوه استفاده نشود، نمی‌توان از مزایای حاصل از این صنعت بهره‌مند شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت و بخش درمان یکی از توانمندی‌های استان فارس و شهر شیراز است که باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: توسعه و رونق گردشگری سلامت با حضور بخش خصوصی تحقق می یابد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: توسعه گردشگری سلامت در شیراز با انسجام میان بخش خصوصی، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و بیمارستا‌ن‌های بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

رستمی هدف از تدوین بسته گردشگری سلامت را استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه ی خدمات درمانی و بهداشتی و ساماندهی گردشگران سلامت دانست.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: پروژه شهر سلامت دانشگاه علوم پزشکی با نیت جذب سرمایه و سرمایه‌گذار، ساخت بیمارستان، ساخت هتل ایجاد شده است و می‌تواند در رونق توریسم‌ درمانی موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات لازم برای ورود گردشگران سلامت از کشورهای همسایه ایجاد شده است، افزود: مذاکراتی با مسئولان حوزه سلامت برخی کشورهای همسایه برای هماهنگی‌های بیشتر ورود گردشگران سلامت به کشور نیز انجام شده است.

رستمی ادامه داد: استان فارس از سه ظرفیت مهم یعنی پذیرش زائر، جذب گردشگر و توانمندی و تخصص بالا در حوزه سلامت برخوردار است که این ظرفیت ها در دیگر استان ها به صورت تجمیعی وجود ندارد و بنابراین فارس می تواند استان پیشگام و الگو در ایجاد و توسعه صنعت توریسم درمانی برای دیگر استان های کشور باشد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه استانداری مسائل حقوقی و اداری کار را پیگیری خواهد کرد یادآور شد: در حال حاضر، شیراز اولین شهری است که با همکاری مشترک استانداری، نمایندگی وزارت امور خارجه، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرودگاه ها، اقدام به صدور ویزای درمانی بیماران خارجی به محض فرود پروازهای خارجی و انجام معاینات اولیه توسط پزشک مستقر در محل فرودگاه، می کند.

رستمی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های خارجی نیز یکی از اقدامات  این کمیته برای معرفی توانایی های استان فارس در بخش گردشگری سلامت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار