جان کاسیک فرماندار اوهایو و آخرین نامزد رقیب دونالد ترامپ برای رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حزب جمهوریخواه، بعد از ظهر چهارشنبه از رقابت اعلام کناره گیری کرد.
کد خبر: ۲۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 05 May 2016
به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز اعلام کناره گیری کاسیک که نتایج ضعیفی را در رقابت های مقدماتی حزب جمهوریخواه کسب کرده بود یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات در ایالت ایندیانا و کناره گیری تد کروز مهم ترین رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد میلیاردر و پیشتاز جمهوریخواهان اعلام شده است.

کاسیک 63 ساله تنها نامزد باقی مانده جمهوریخواه برای رقابت با ترامپ بود و با کناره گیری او ترامپ دیگر رقیبی برای رقابت های مقدماتی نخواهد داشت و تنها نامزد باقی مانده حزب جمهوریخواه است. کاسیک تنها توانسته بود در ایالتی که فرمانداری آن را بر عهده دارد (اوهایو) پیروز رقابت های مقدماتی شود.

همزمان گزارش ها حاکی است با کناره گیری همه رقبای جمهوریخواه ترامپ، برخی بزرگان و متنفذان حزب جمهوریخواه در حال بررسی شرایط و چرخش مواضع خود به منظور حمایت از ترامپ هستند.

در این زمینه گفته می شود میت رامنی نامزد رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 که دو ماه پیش حملات شدیدی را متوجه ترامپ کرده بود، می خواهد از ترامپ اعلام حمایت کند. رامنی در سخنرانی که دو ماه پیش علیه پیشتاری ترامپ ایراد کرد او را یک شیاد و شارلاتان خطاب کرده بود.

سه شنبه شب و پس از اعلام نتایج انتخابات ایالت ایندیانا و کناره گیری تد کروز، رییس کنگره ملی حزب جمهوریخواه در توییتی از همه اعضا و هواداران حزب خواست تا برای مبارزه با هیلاری کلینتون رقیب پیشتاز دموکرات، متحد شده و پشت سر ترامپ جمع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار