مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: پارک های کارآفرینی بانوان علاوه بر ارومیه در شهرستانهای استان نیز راه اندازی می شوند.
کد خبر: ۲۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 13 April 2015

شهلا تاجفر در گفت و گو با خبرنگاران که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شد، افزود: علاوه بر آن قصد داریم بازارچه های مشاغل خانگی و کانونهای فرهنگی و اجتماعی زنان را نیز در شهرستانهای آذربایجان غربی ایجاد کنیم تا زمینه فعالیت اجتماعی و اقتصادی بیشتر بانوان در مناطق مختلف فراهم شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح های در دست اجرا برای ارتقای جایگاه بانوان در آذربایجان غربی، اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان استان است که برای دختران تحصیل کرده و زنان سرپرست خانوار طراحی شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد حس خود ارزشمندی، ارتقای سطح امنیت روانی، تغییر نگرش جامعه نسبت به آسیب دیدگی خانواده های زن سرپرست، تسهیل مشارکت های اجتماعی زنان سرپرست خانوار و تثبیت اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف اجرای این طرح به شمار می روند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در ادامه از توجه ویژه به بانوان روستایی و عشایری در برنامه های اجرایی امسال این قشر در استان خبر داد و گفت: یکی از برنامه های سال جاری، امضای تفاهم نامه احیای ورزش های بومی و محلی در سطح مدارس با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان است.

تاجفرطرح تغذیه سالم را نیز از دیگر طرح های در نظر گرفته شده برای سال جاری در سطح مدارس استان عنوان کرد وادامه داد: این طرح نیز با همکاری مدیریت مشاغل خانگی و آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر هفت پارک بانوان در آذربایجان غربی فعال است که از این تعداد چهار پارک در ارومیه قرار دارند.

وی اضافه کرد: امسال این پارک ها را از حالت فعلی خارج کرده و بازارچه روز در آنها ایجاد می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: در مرکز استان و تمامی شهرستان ها نیز دو غرفه بازارچه ها را به محصولات روستایی اختصاص خواهیم داد تا روستاییان بدون واسطه محصولات خود را در آن به فروش برسانند.

نیمی از جمعیت سه میلیون و 100 هزار نفری آذربایجان غربی را بانوان تشکیل می دهند که نقش بسیار زیادی در حوزه های مختلف خانوادگی، تولید، کشاورزی، دامپروری، صنعت و فعالیت های اداری دارند.

حدود 72 هزار نفر از بانوان آذربایجان غربی تحصیل کرده هستند که میانگین سنی آنها 29 سال است.

هفته بزرگداشت مقام زن از جمعه هفته گذشته به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در آذربایجان غربی آغاز شده و تا بیست و هفتم همین ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار