کد خبر: ۲۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 09 May 2016

با حضور مسوولان استاني آئين اختتاميه المپياد درون مدرسه اي در آموزشگاه نمونه دولتي مير حبيبي آموزش و پرورش ناحيه 4 كرج برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين آئين مدير آموزش و پرورش ناحيه 4 كرج گفت: المپياد ورزشي درون مدرسه اي يك طرح كشوري است كه در اوايل سال تحصيلي 95-94 در مدارس كليد خورد تا به ورزش و سلامتي در خانه و مدرسه اهميت ويژه اي داده شود.

قاسم پوستين دوز اظهار كرد: در قالب اين طرح در مدارس زنگ ورزش صبحگاهي ، حيات پويا و آموزش تخصصي در 8 رشته ورزشي ويژه دانش آموزان ابتدايي ، متوسطه اول و دوم به اجرا در آمد.

وي ايجاد شور و نشاط در مدارس ، ترويج فرهنگ ورزش در مدرسه و خانه ، شناسايي استعدادهاي ورزشي در مدارس و هدايت دانش آموزان مستعد در رشته هاي مختلف ورزشي به سمت فراگيري دانش و فنون تخصصي رشته مورد علاقه را از محور هاي مهم اجراي المپياد ورزش درون مدرسه اي بر شمرد.

پوستين دوز اجراي اين المپياد درون مدرسه اي را يكي از برنامه هاي تدوين شده در سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان شد: در اين طر ح 105 هزار دانش آموز ناحيه چهار كرج شركت كردند.

مدير آموزش و پرورش ناحيه 4 كرج گفت: در اين المپياد دانش آموزان در رشته هاي بسكتبال ، اسكيت ، طناب كشي ، فوتسال ، بدمينتون ، طناب كشي ، واليبال تحت پوشش برنامه هاي آموزشي - مسابقه اي قرار گرفتند.

در اين آئين مدير كل آموزش و پرورش نيز با نواختن زنگ ورزش - سلامت در بين دانش آموزان خواستار توجه معلمان و خانواده ها به سمت ورزش شد.

خسرو ساكي گفت: ورزش و تغذيه درست دو موضوع مهمي هستند كه در مدارس استان بايد به آن توجه كرد زيرا سلامت جسمي و روحي دانش آموزان نقش موثري در فرآيند تحصيلي و هدايت آنان در گذراندن دوره هاي تخصصي ورزشي دارد.

وي ادامه داد: ورزش - سلامتي بايد به شعار روزانه دانش آموزان در مدرسه و خانه تبديل شود تا سلامتي آنان حفظ شود.

در ادامه مدير كل آموزش و پرورش از تعدادي از مدارس ناحيه 4 كرج بازديد كرد و در نشست با معلمان اين مدارس با مشكلات و نظر هاي آنان در راستاي رفع موانع و كيفيت بخشي به برنامه هاي آموزشي - تربيتي در مدارس آشنا شد .

البرز 420 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار