وی همه دستگاههای اجرایی برای پیشبرد این برنامه ها را موظف دانست و افزود:دولت به عنوان تسهیل گر، مقدمات کار و تسهیلات لازم را آماده کرده و فضای کار را برای حضور بخش های خصوصی و غیر دولتی جهت سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها در بافت های هدف فراهم ساخته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: مصوبات ستاد بازآفرینی پایدار شهری به عنوان اسناد بالادستی، در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها مورد توجه و اهتمام دستگاههای اجرایی استانی است.
تقی کهوریان با اشاره به مطالعات انجام گرفته در شناسایی بافت های فرسوده شهری در استان اظهار داشت: در شهر ارومیه 417 هکتار بافت فرسوده به عنوان اولویت کاری برای بازسازی و احیاء در اولویت قرار گرفته است که در قالب برنامه ای جامع اقدامات لازم در حوزه های فرهنگی،اقتصادی، عمرانی و مقاوم سازی و بهسازی بافت شهری در محلات تعیین شده به اجرا درمی آید.
وی همچنین بر فعالسازی کمیته ها و کارگروههای زیرمجموعه این ستاد استانی برای بررسی پروژه ها و ارائه پیشنهادات برای تصویب در ستاد استانی تاکید کرد.
مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: براساس مطالعات انجام شده افزون بر 3000 هکتار بافت فرسوده دراستان شناسایی شده است که در قالب برنامه های ستاد باز آفرینی و براساس اولویت های تعیین شده ساماندهی خواهند شد.
داریوش نصر افزود: سکونت گاههای غیر رسمی شناسایی شده در استان افزون بر 1431 هکتار است که مشکلات عدیده ای را برای مدیران استانی و شهری در ارائه خدمات فراهم کرده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال 15 پروژه اجرایی در قالب طرح های توانمندسازی، بهسازی و بازآفرینی در محلات و مناطق مختلف شهرهای استان به اجرا درخواهد آمد.
وی ادامه داد:بازآفرینی شهری از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی است که برهمین اساس در استان نیزعلاوه بر ساماندهی کالبدی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی مباحث اجتماعی، توانمندسازی اقتصادی و بخش سلامت این بافت ها دردستور کار این اداره کل قرار گرفته است.