سفیر جمهوری آذربایجان خواستار شد
تابناک: سفیر جمهوری آذربایجان گفت: استان اصفهان ظرفیت‌های زیادی داشته و کشور آذربایجان نیز تمایل دارد در زمینه‌های صنعت گردشگری، توریسم سلامت و همچنین تبادلات علمی و دانشجویی با این استان ارتباط بیشتری را برقرار کند.
کد خبر: ۲۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، جوانشیر آخوندوف در دیدار با استاندار اصفهان و با استقبال از برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در این کشور اظهار داشت: موارد مطرح شده در این جلسه به طور حتم از سوی کشور آذربایجان پیگیری شده و کوشش می‌کنیم که این پیشنهادات عملیاتی شود.

وی اصفهان را پایتخت دوم ایران دانست و افزود: این استان ظرفیت‌های زیادی داشته و کشور آذربایجان نیز تمایل دارد که در زمینه‌های صنعت گردشگری، توریسم سلامت و همچنین تبادلات علمی و دانشجویی با این استان ارتباط بیشتری را برقرار کند.

اصفهان در گردشگری حرف نخست را در کشور می‌زند

استاندار اصفهان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان 2 کشور همسایه و هم دین بوده که به دنبال بیشترین ارتباطات و مبادلات هستند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر ارتباطات خوبی بین 2 کشور برقرار بوده، بیان کرد: اصفهان برای برقراری ارتباطات بیشتر با این کشور از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالای صنعتی، کشاورزی، علمی و گردشگری برخوردار است.

وی به بیان ظرفیت‌های بالای استان پرداخت و تصریح کرد: اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور بوده و با تولید 70 درصد فولاد کشور، 15 درصد تولید ناخالص ملی، 50 درصد مصالح ساختمانی، 60 درصد مصنوعات طلا و 30 درصد از فرآورده‌های نفتی نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و در راستای ارتباط عزت‌مند با همه کشورها، ورود گردشگران خارجی در استان بیش از 2 برابر افزایش یافته، خاطرنشان کرد: اصفهان در گردشگری حرف نخست را در کشور و حتی در منطقه می‌زند و در 2 سال گذشته گردشگران زیادی از کشور دنیا به اصفهان سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این شهر با 16 شهر بزرگ دنیا خواهرخوانده بوده، اظهار داشت: اصفهان آمادگی این را دارد که با یکی از شهرهای کشور آذربایجان نیز پیمان خواهرخواندگی برقرار کند، چرا‌ که این امر بستری را برای ارتباط بیشتر فراهم می‌کند.

زرگرپور به آمادگی استان برای حضور بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان در استان اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند در توسعه روابط بازرگانان این کشور با همتایان خود در استان نقش موثری را ایفا کند.

وی با اعلام آمادگی برای ارتباط تنگاتنگ با یکی از استان‌های کشور آذربایجان، بیان کرد: اصفهان آمادگی این را دارد که هفته‌های فرهنگی خود را در این کشور برگزار کند، که این امر می‌تواند در توسعه روابط فی ما بین بسیار اثرگذار باشد.

استاندار اصفهان بر لزوم حضور موسسه‌های گردشگری کشور آذربایجان در استان تأکید و تصریح کرد: این موسسه‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مسئولان گردشگری اصفهان و بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری بین دو‌طرف نقش مؤثری را ایفا کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار