نمايشگاه ميراث مکتوب شهرستان خوي با حضور مدير کل ميراث فرهنگي صنایع دستی و گردشگری استان آذربايجان غربي افتتاح شد
کد خبر: ۲۳۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 23 May 2016

به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي، اين نمایشگاه نسخ خطی و کتب قدیمی و نفیس خوی تحت عنوان میراث مکتوب در محل فضای نمایشگاهی موزه راه اندازی شده و به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و  همزمان با خجسته میلاد مهدی موعود(عج) و با حضور مدير کل ميراث فرهنگي  صنایع دستی و گردشگری استانوبا حضور  مسئولان اين شهر  افتتاح شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح این نمایشگاه با تقدیر از اهداء کنندگان کتب و نسخ خطی گفت: امروز مشارکت عمومی و مردمی در حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی نقش مهمی دارد و می تواند در جهت اعتلای فرهنگی و بازشناسی هویت تاریخی اثرات مثبتی را به بار آورد.

جلیل جباری با تقدیر از مردم فرهنگ دوست و علاقه مند به حفظ آثار و اشیاء قدیمی به ویژه قرآن، کتب مذهبی، فرهنگی، تاریخی و علمی خواست به منظور احترام و ارزش نهادن به نیاکان این مرز و بوم در صورت تمایل اشیاء و کتاب های دست نویس و قدیمی خود را برای نگهداری بهینه در موزه خوی، به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی تحویل داده و به نام خود ثبت کنند.

وی گفت: امید می رود مردم فرهنگ دوست از این عمل خیر استقبال خوبی به عمل آورند.
در این نمایشگاه نزدیک به چهل کتاب و نسخ خطی قدیمی و نفیس با مضامین و محتوای مذهبی و عارفانه به نمایش گذاشته شده است.

همچنین ۲۰ سند تاریخی مربوط به شهرستان خوی نیز که قدیمی ترین آن مربوط به دوره صفوی و اخیرترین آن، دست خط مبارک امام راحل خطاب به روحانیون شهرستان خوی است، در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.
این نمایشگاه همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در محل فضای نمایشگاهی موزه شهرستان خوی برای بازدید عموم دایر است.
خبرنگار ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار