با لايحه شهرداري مشهد و تصويب شوراي اسلامي شهر، اعطاي تسهيلات به خانواده جان‌باختگان و معلولين آتش‌نشان شهرداري ميسر گرديد.
کد خبر: ۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از موج، چهارمين دستور کار شصت و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر به بررسي لايحه شهرداري درزمينهٔ دستورالعمل اعطاي تسهيلات به خانواده جان‌باختگان و معلولين آتش‌نشان بود.

معاون خدمات و محيط‌زيست شهري شهرداري مشهد درباره اين لايحه گفت: بر اساس اين لايحه اگر حادثه‌اي براي آتش‌نشانان در حين کار و عمليات پيش بيايد پاسخگو خواهيم بود.

کاظمي افزود: در هر حريق و حادثه‌اي گزارش کامل علل حريق، اتفاقات و افراد شرکت‌کننده در عمليات توسط فرمانده عمليات در سيستم يکپارچه ثبت مي‌شود. درصد معلوليت افراد نيز در کميسيون پزشکي مشخص مي‌گردد.

در ادامه اين جلسه، شوراي اسلامي شهر مشهد با لايحه شهرداري در خصوص دستورالعمل تسهيلات به کارکنان ازکارافتاده آتش‌نشاني و خانواده جان‌باختگان حوادث آتش‌سوزي و عمليات امداد و نجات موافقت نمود.

دستور کار پنجم اين جلسه علني به بررسي لايحه اصلاح و متمم بودجه سال 93 سازمان اتوبوسراني اختصاص داشت که بارأي اعضا بررسي و تصويب اين لايحه به بعد از ارائه گزارش شهردار و کميته تحقيق و تفحص شورا در مورد مشکلات موجود در سازمان اتوبوسراني موکول شد.

همچنين لايحه شهرداري در خصوص ارائه خدمات و تسهيلات به ايثارگران و مددجويان نيز بارأي اعضا از دستور کار خارج و به جلسه ديگر موکول شد تا توضيحات بنياد شهيد نيز در اين مورد ارائه گردد.

يکي ديگر از دستور کارهاي اين جلسه، بررسي نظام‌نامه مطالعات مهندسي ارزش شهرداري مشهد بود که به تصويب رسيد.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهرداري مشهد دراين‌باره اظهار داشت: يکي از برنامه‌هاي ما استفاده از تکنيک مهندسي ارزش براي کاهش بهاي پروژه‌ها بوده که در همين راستا مهندسي ارزش در سال گذشته در 11 پروژه مورداستفاده قرارگرفته و باعث کاهش هزينه به فهرست‌بها تا 22 درصد شده است.

برادران افزود: اعتقاد داريم که فرايند مهندسي ارزش بايد داراي چارچوب مشخصي باشد که در همين راستا نظام‌نامه مهندسي ارزش تدوين‌شده و براي تصويب به شوراي اسلامي شهر ارسال‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار