15 درصد زوج ها نابارورند
سیاست های افزایش جمعیت به طور جدی پیگیری می شود در این بین متقاعد کردن خانواده ها برای آوردن تعداد فرزندان بیشتر نیازمند زمان و هزینه است اما در مقابل عده قابل توجهی زوج های نابارور هستند که در صورت اتخاذ تدابیری برای تسهیل روند درمان باروری آنها افزایش چشمگیری با تمایل خانواده ها در جمعیت اتفاق می افتد.
کد خبر: ۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 16 April 2015

سیاست های افزایش جمعیت به طور جدی توسط مسئولان و دستگاه های دولتی پیگیری می شود در این بین خانواده هایی هستند که به دلایل مختلف تمایل به آوردن فرزند بیشتر ندارند و در مقابل این سیاست مقابله می کنند که به نظر می رسد متقاعد کردن آنها برای آوردن تعداد فرزندان بیشتر نیازمند زمان و هزینه است اما در مقابل عده قابل توجهی از زوج ها هستند که با مشکل نازایی مواجه هستند و در صورت اتخاذ تدابیری برای تسهیل روند درمان باروری آنها افزایش چشمگیری با تمایل خانواده ها در جمعیت اتفاق می افتد چرا که برخی از زوج های نابارور قادر به تامین هزینه درمان نیستند و به این دلیل از پیگیری این مراحل مصرف می شوند.

به گزارش تابناک، طبق آمار اعلام شده در سطح کشور 15 درصد زوج ها نابارور هستند. مرکز درمان ناباروری قفقاز تنها مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل است که از سال 91 زیر نظر پژوهشگاه رویان فعالیت می کند.

«رامز نصیری صالح» رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در خصوص آمار زوج های نابارور که به این مرکز مراجعه کرده اند گفت: تاکنون دو هزار و 500 زوج نابارور در این مرکز پذیرش شده اند و میزان موفقیت درمان های انجام شده 30 درصد بوده که مطابق با استاندارد مراکز درمان ناباروری چون پژوهشگاه رویان است.

ناباروری نه تنها باعث کاهش آمار فرزندآوری می شود بلکه در مواردی که به از هم پاشیدن خانواده ها می انجامد آسیب ها و معضلات دیگری را در پی به وجود می آورد که می توان گفت با روش های تسهیل و ارائه خدمات درمانی با یک تیر دو نشان زده می شود.

تردیدی نیست که سیاست افزایش جمعیت ماموریت مهم و دغدغه ای است که در این برهه بحرانی جمعیت، به طور جدی دنبال می شود اما روش های اعمال این سیاست باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد تا افزایش جمعیت با رغبت خانواده ها همراه شود و سیاست افزایش کمی جمعیت، سطح کیفی زندگی افراد جامعه را هم در نظر داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار