مدیرکل ثبت احوال استان یزد اعلام کرد:
مدیرکل ثبت احوال استان یزد نرخ رشد جمعیت استان را 1.6درصد بیان کرد و گفت: بیش از 24 هزار نفر سال گذشته در این استان متولد شدند.
کد خبر: ۲۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 17 April 2015
به گزارش تابناک یزد، سید محمد طباطبایی با اشاره به نرخ 23 درصدی ولادت در استان گفت: از مجموع ولادت های ثبت شده بیش از 756 نوزاد حاصل ولادت های چند قلویی و 363 واقعه مربوط به ولادت های دوقلو بوده اند.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته 10 واقعه سه قلوزایی نیز در استان به ثبت رسیده است.

طباطبایی افزود: بیش از 25 درصد از اسامی دختران فاطمه و زهرا و نام های ترکیبی این دو نام زیبا ، 31 درصد از اسامی پسران علی و امیر و ترکیبات آنها و 32 درصد هم به نام مبارک محمد و نام های ترکیبی آن نام گذاری شده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمد طاها، امیرمحمد، علی، امیرعباس، محمد، حسین و علیرضا را 10 اسم اول انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه، ثنا، فاطمه زهرا، رقیه، نرگس و یسنا را هم به عنوان 10 اسم اول انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سهم استان یزد از جمعیت کشور از 1.4 درصد به 1.35 درصد کاهش یافته است اظهار کرد: در سال گذشته جمعیت کشور 78 میلیون و 88 هزار و 204 نفر بود که از این آمار یک میلیون و 56 هزار و 318 نفر به استان یزد اختصاص داشته است.

طباطبایی با اشاره به تغییرات جمعیتی حاصل از ثبت ولادت و وفات در استان افزود: نرخ رشد طبیعی استان یزد عددی معادل 1.6 دهم درصد در سال بوده است.

وی با بیان اینکه تراکم نسبی جمعیت در استان یزد 14 نفر در هر کیلومتر مربع است ادامه داد: از کل جمعیت استان ، 84 درصد شهری و 16 درصد روستایی هستند.

استان یزد با یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار