انتقاد یک عضو شورای شهر کرج از بی‌توجهی به آسیب‌ دکل‌های مخابراتی
مریم قهرمانی نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: این در حالی است که قوانین و ضوابط مشخصی برای نصب دکل‌های مخابراتی در شهرها وجود دارد که به دلیل نبود نظارت و طرحی واحد، در برخی از مواقع این قوانین رعایت نمی‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 31 May 2016
عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار ساماندهی دکل‌های مخابراتی مرکز استان البرز شد و گفت: این کار نیاز به هیچ اعتبار و بودجه‌ای نداشته و تنها باید مدیریت لازم اعمال شود.
مریم قهرمانی اظهار داشت: کارشناسان و متخصصان بارها آسیب‌های زیست‌محیطی و آسیب‌هایی که دکل‌های مخابراتی برای سلامت شهروندان دارد را هشدار داده‌اند.
وی افزود: با توسعه و پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی در سال‌های اخیر ایجاد شده،‌ دیگر زندگی بدون استفاده از فناوری‌های نوین مقدور نیست و ما نمی‌توانیم در شرایط فعلی بگوییم که دکل‌های مخابراتی باید جمع‌‌آوری شود.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از سوی دیگر نیز نمی‌توان به راحتی از کنار آسیب‌هایی زیست محیطی و همچنین آسیبی که فعالیت این دکل‌ها به سلامت شهروندان وارد می‌کند را نادیده گرفت.
قهرمانی گفت: بنابراین لازم است که اقدامی عملی و جدی برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در کلانشهرها و به ویژه کلانشهری مانند کرج که از مشکلات مختلفی رنج می‌برد، انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های مخابراتی به صورت مستقل اقدام به نصب این دکل‌ها کرده و به عنوان نمونه با مالکان یک ساختمان وارد گفت‌وگو و توافق شده و این دکل‌ها را بر روی ساختمان مذکور نصب می‌کنند.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: این در حالی است که قوانین و ضوابط مشخصی برای نصب دکل‌های مخابراتی در شهرها وجود دارد که به دلیل نبود نظارت و طرحی واحد، در برخی از مواقع این قوانین رعایت نمی‌شود.
قهرمانی افزود: به عنوان نمونه دکل‌های مخابراتی را نمی‌توان در نزدیکی برخی از مراکز از جمله مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها نصب کرد و اگر طرحی جامع برای نصب دکل‌های مخابراتی و بهره‌برداری از آنها در کرج داشته باشیم، این موارد به طور دقیق پیگیری و اعمال می‌شود.
وی با اشاره به تذکرات و هشدارهایی که در دو سال اخیر پیرامون این موضوع به مدیریت شهری کرج و مسؤولان دستگاه‌های مرتبط داده است، گفت: روز گذشته نیز تذکر جدیدی به شهردار کرج و رئیس شورای اسلامی شهر کرج داده و از آنها خواستیم که طرحی برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در کرج تدوین و اجرا شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، هم اکنون مدیریت شهری در اصفهان اقدام به ساماندهی دکل‌های مخابراتی در منطقه‌ای خارج از شهر و با فاصله‌ای مشخص با محل سکونت مردم در دستور کار دارند.
قهرمانی گفت: اجرای این طرح نیاز به بودجه‌ و اعتبار اضافی که به شهر و مردم تحمیل شود نداشته و تنها باید مدیریتی صحیحی را اعمال کنیم.
وی افزود: به عنوان نمونه در روزهای اخیر یک دکل مخابراتی بر بالای یک ساختمان در منطقه‌ای از شهر کرج نصب شده و ساکنان آن منطقه با مراجعه به اعضای شورای شهر خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: این اقدام زیبنده کلانشهری مانند کرج نیست که به دلیل ساماندهی نکردن این دکل‌ها، مردم را نگران کنیم.
قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدزایی دکل‌های مخابراتی برای مدیریت شهرها نیز گفت: از سوی دیگر اگر ما طرحی جامع برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در کرج داشته باشیم، از این طریق می‌توانیم درآمدی پایدار برای شهرستان ایجاد کنیم که به طور مستقیم به سود مردم خواهد بود.
قهرمانی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود کلانشهری مانند تهران سالانه حدود 400 میلیارد ریال از این طریق درآمد ثابت داشته و در دیگر کلانشهرها نیز ساماندهی دکل‌های مخابراتی درآمدی بالغ بر 100 میلیارد ریال دارند.
وی افزود: این در حالی است که در کرج به دلیل نبود طرحی جامع و کارشناسی شده، سالانه تنها 40 میلیارد ریال درآمد داریم که به مراتب کمتر از دیگر شهرستان‌ها است.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: بنابراین در صورت تدوین، تصویب و اجرای طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی، هم از افزایش آسیب‌های زیست‌ محیطی و بهداشتی به جامعه جلوگیری کرده و هم می‌توانیم درآمد پایداری را برای مدیریت شهری ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار