مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ازکمبودمدارس برای 100 دانش آموز دراین استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 07 June 2016

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ازکمبودمدارس برای 100 دانش آموز دراین استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوندی افزود: از این تعداد، 24 مدرسه در شهر ایلام قرار دارد که به علت قدمت بالای 40 سال نیاز اساسی به بازسازی و تعمیر فوری دارند.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی این مدارس گفت: این فضاها در برابر حوادث طبیعی احتمالی نظیر زلزله آسیب پذیر هستند و هر چه سریعتر باید مورد تعمیر و مقاوم سازی قرارگیرند.

بیرانوندی به وضعیت فضاهای آموزشی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود یک هزار و 200 واحد آموزشی در استان ولی این سازمان با کمبود شدید مدرسه برای پذیرش 100 هزار دانش آموز مواجه است.

وی تاکید کرد: 30 درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر ایلام ساکن هستند و کمبود فضای آموزشی باعث بالا رفتن تراکم جمعیت در کلاس های درس این شهرستان شده است.

وی میزان استاندارد تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مقطع ابتدایی را 20 نفر و برای مقاطع متوسطه 25 نفر اعلام کرد و افزود: این در حالیست که اکنون این تراکم در کلاس های درس ابتدایی شهرستان ایلام 30 نفر و در مقطع متوسطه بین 30 تا 35 نفر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز با اشاره به وجود 91 فضای آموزشی در استان که نیازمند تخریب و بازسازی هستند به طرح ملی تخریب و بازسازی مدارس در این استان اشاره کرد.

سعید هژبری گفت: بر اساس مطالعه این طرح در سال 84 در مجموع 620 کلاس درس تخریبی در استان شناسایی شد که به نوسازی نیاز داشتند که از این تعداد تاکنون 465 کلاس جدید ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی ادامه داد: با وجود پیشرفت 75 درصدی این طرح ولی اکنون 91 فضای آموزشی با 250 کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که به بازسازی فوری نیاز دارند.

هژبری افزود: این مدارس هیچگونه استحکام نسبی نداشته و باید هر چه سریعتر در دستور کار تخریب و بازسازی قرار گرفته و در این زمینه به آموزش و پرورش استان نیز توصیه شده این فضاها خالی و مورد استفاده قرار نگیرند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین به طرح ملی مقاوم سازی مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه 468 کلاس درس استان به مقاوم سازی نیاز داشتند که از این تعداد عملیات مقاوم سازی 236 کلاس درس انجام و مورد تعمیر قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: عملیات مقاوم سازی این مدارس با استانداردهای لازم انجام گرفته بطوری که در زلزله 2 سال گذشته آبدانان هیچ خسارت و آسیبی به این مدارس وارد نشده است.

وی پیشرفت طرح ملی مقاوم سازی مدارس در این استان را 50 درصد عنوان کرد.
هژبری با بیان اینکه این استان فاقد مدارس کپری است گفت: اکنون 92 کلاس درس بصورت کانکس در استان فعال است که بیشتر در مناطق عشایری و تعدادی هم در مناطق زلزله زده هستند. 

وی گفت: در مناطق عشایری استان به علت پایین بودن تعداد دانش آموزان که بیشتر زیر 10 نفر است و زندگی کوچروی آنها، از کلاس های کانکس استفاده می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام تاکید کرد: در مجموع 54 فضای آموزشی با 231 کلاس درس در استان در دست ساخت است که از این تعداد 19 فضا با 100 کلاس درس با مشارکت 96 میلیارد و 440 میلیون ریالی خیران در حال احداث است. 

هژبری ابراز امیدواری کرد مدارس مشارکتی این استان تا مهرماه امسال به بهره برداری رسیده و آماده استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی 96 - 95 باشد.

استان ایلام با 100 هزار دانش آموز، یک هزار و 300 واحد آموزشی دارد که بخش مهمی از این فضاهای آموزشی قدیمی هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

از مجموع فضاهای آموزشی استان بیش از 100 فضا با مشارکت خیرین احداث شده اند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار