رئیس اتاق اصناف یزد از تشدید نظارت بر عرضه‌کنندگان زولبیا در یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 11 June 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی باغستانی اظهار داشت: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ماه مبارک رمضان بر عرضه‌کنندگان زولبیا در استان یزد در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی از جمله شیرینی‌های پرمصرف ویژه این ماه، طرح پایش مستمر بازار استان در این ایام انجام می‌شود.

باغستانی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی همچنین برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط به ویژه در سطوح خرده فروشی از نیمه خردادماه آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت و توان بازرسان در حوزه نظارت بر بازار و ناظران افتخاری بیان داشت: برنامه‌ریزی برای انجام گشت‌های این ماه مبارک از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و هفت تیم دو نفره از بازرسان اتاق اصناف در یزد بر روند عرضه نظارت دارند.

رئیس اتاق اصناف یزد با تاکید بر رعایت کیفیت از سوی تولیدکنندگان شیرینی‌های پرمصرف در ماه مبارک رمضان اظهار داشت. بازرسان اتاق اصناف بیشتر بر کیفیت کالای عرضه شده و روغن مصرفی و مواد اولیه آن نظارت دارند.

وی ادامه داد: باید برای پخت زولبیا و بامیه از روغن‌های استاندارد مایع و با ترانس پائین استفاده شود ولی به دلیل نوع تغذیه مردم برای ماه مبارک و استفاده از زولبیا و بامیه در زمان افطار، ما با استقبال مردم و عرضه زیادتر این مواد غذایی روبه‌رو هستیم که در این زمینه نیز نظارت‌های ما نیز بیشتر شده است.

باغستانی با بیان اینکه مردم نیز باید در خرید خود دقت کنند گفت: مواد مصرفی به ویژه شیرینی را باید از اماکن معتبر که بر اساس مجوزشان می‌توانند مواد شیرینی، زولبیا و بامیه عرضه کنند تهیه نمایند.

وی ادامه داد: نرخ های انواع مواد غذایی به ویژه زولبیا و بامیه در ماه رمضان مشخص شده و تیم‌های بازرسی از ساعات اولیه توزیع، نظارت خود را بر این مکان‌ها انجام می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف یزد قیمت هر کیلوگرم زولبیای ممتاز را 14 هزارتومان در سطح عرضه برای مصرف‌کننده اعلام کرد و افزود: زولبیا درجه یک نیز با قیمت 10 هزار و 250 تومان در هر کیلوگرم و نوع مرغوب آن هم با قیمت هفت هزار و 800 تومان نرخ گذاری شده است.

وی با تاکید بر نظارت کامل بر بازار در این ماه عنوان کرد: چنانچه شهروندان هرگونه گرانفروشی و یا ضعف در کیفیت و هر نوع تخلفی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند در تماس با سامانه 124 و یا تلفن 36291719 اعلام شکایت کنند.

باغستانی یادآور شد: بخشی از تخلفات، سوء استفاده از ناآگاهی مردم است و اگر مردم قبل از خرید هرگونه جنس به نوع آن و محل عرضه و کیفیت آن توجه کنند قطعا با مشکل مواجه نخواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار