کد خبر: ۲۴۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 18 June 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از ایرنا عوامل گروهک تروریستی با بهره بردن از حمایتهای دشمنان اسلام و ایران اسلامی به همراه مقادیر زیادی موادمنفجره و سلاح و مهمات و کتاب ضد دینی و مذهبی قصد ورود به داخل کشور و طراحی و اجرای برنامه های ننگین شان را داشتند که با تدابیر سریع و هوشمندانه مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی، نقشه شوم آنان نقش بر آب شد و نتوانستند به اهداف جنایتکارانه شان برسند.
رصد خبرها و تحرکات و فعالیتهای گروهک تروریستی و عوامل دست نشانده دشمن و معاندان از طریق منابع مطمئن نشان داد که شماری از عوامل فتنه گر قومی و مذهبی قصد دارند با سوء استفاده از نام برخی علمای سرشناس اهل سنت خاش و سراوان کتابها و اقلام و بسته های ضد فرهنگی و دینی را بصورت رایگان در اختیار مردم شهرهای استان بگذارند و با این روش قلب مردم را به تسخیر در آورده و آنان را منحرف سازند.
گفته می شود عوامل و دست نشاندگان دشمنان اسلام با این روش به موفقیتهایی نیز رسیده بودند و از کشور پاکستان (سند و پنجاب) با عناوین مختلف و سو استفاده از نام علمای شاخص توانسته بودند مقادیر قابل توجهی کتاب و اقلام ضد فرهنگی را وارد کشور کرده و تعدادی از این کتابها را بصورت شبانه در درب منازل مردم سراوان توزیع کنند.
با متلاشی شدن تیم گروهک تروریستی و کشف قابل توجهی کتاب و اقلام ضد فرهنگی و دینی در کنار مواد منفجره و سلاحهای گرم معلوم شد که فتنه ای بزرگ در راه بوده است.
وجود امنیت و آرامش در کنار وحدت و محبت میان مردمان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و ایران اسلامی برای دشمنان اسلام و کشور ناگوار است و هر از گاهی با ترفندهای مختلف تلاش می کنند که اهداف و برنامه های ننگین شان را علیه مردم و امنیت منطقه پیاده سازند.
با انهدام این گروه تروریستی و کشف انواع و اقسام سلاح، مهمات، تجهیزات انفجاری، فتیله، چاشنی و مواد اولیه ساخت بمب و غیره از بسیاری از اقدامات مذبوحانه ضد امنیتی در جای جای سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.
کشف کتابهای ضدمذهبی نشان از توطئه دشمنان در حوزه های فرهنگی و امنیتی است.
امام جمعه شهرستان خاش با محکوم کردن فتنه های دشمنان و جنایت اشرار و عوامل خود فروخته بیگانه در این شهرستان گفت: با اقتدار نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه برای فعالیت و اعمال خرابکارانه گروهک تروریستی و اشرار در این منطقه وجود ندارد.
حجت الاسلام محمدحسین میری از وحدت مردم شیعه و سنی و هوشیاری اقشار جامعه، همکاری و همراهی آنان با دستگاههای دولتی و زیر مجموعه نظام اسلامی در خاش قدردانی کرد.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز گفت: دشمنان اسلام و کشور بدانند که در این منطقه مرزی مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ در کنار هم به اقتدار کشور می اندیشند و حرکات زشت گروهک های تروریستی از هر جهت محکوم بوده و مردم ما اجازه نخواهند داد که این شهرستان را نا امن کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: مردم شیعه و سنی خاش شهادت مظلومانه سرباز وظیفه نیروی انتظامی که در مصاف با تروریستها به فیض شهادت نایل آمد را به خانواده و مردم ایران تسلیت می گویند و به هموطنان عزیز خود این اطمینان را می دهند که در منطقه ما کارهای زشت و ناپسند جایی ندارد.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز با تسلیت شهادت یکی از سربازان ناجا گفت: با همکاری و همراهی مردم، تلاش و مجاهدت نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی کمر گروهک تروریستی در عملیات رمضان در این شهرستان شکست.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: گروهک تروریستی با این قبیل اقدامات ضد بشری و اخلاقی و تلاش برای ایجاد اختلاف بین برادران اهل سنت و تشیع و قتل عام مردم آن هم در ماه مبارک رمضان چگونه می تواند ادعای مسلمانی و طرفداری از مردم سیستان و بلوچستان کند.
سردار حسین رحیمی با تقدیر از مردم سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان اعم از شیعه و سنی با یاری کردن پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی این نهاد را بیش از پیش در رسیدن به اهداف خویش یاری می کنند.
سردار رحیمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از امن ترین استان های کشور بحساب می آید تاکید کرد: خوشبختانه هم اینک امنیت در استان بومی شده است و همکاری خوب مردم راه را برای هرگونه اقدامی از سوی دشمنان و مزدوران خود فروخته اجنبی بسته است.
وی در پاسخ به این سئوال که گروهک تروریستی مدعی شده است که این افراد وابسته به این گروهک نیستند، تصریح کرد: فیلم ها و مدارک بدست آمده از تروریستهای به هلاکت رسیده وابستگی آنان را به گروهک تروریستی به خوبی نشان می دهد و جای هیچ شکی باقی نمی گذارد، این گروهک هر وقت شکست خورده این قبیل ادعاها را مطرح کرده است.
در درگیری چند ساعته ماموران انتظامی با اعضای مسلح گروهک تروریستی، اواسط هفته گذشته در حوالی 30 کیلومتری خاش به سراوان واقع در دو راهی حق آباد پنج نفر از تروریست ها به هلاکت رسیده و مقادیری سلاح، مهمات و 150 کیلوگرم مواد منفجره از این تیم تروریستی کشف شد.
اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند در شبهای ماه مبارک رمضان با استفاده از این مقدار موادمنفجره در مساجد استان اقدام به قتل عام مردم مسلمان و روزه دار کنند.
در این درگیری سرباز وظیفه «محمد چاه چمندی» از نیروهای جان بر کف انتظامی به فیض شهادت نایل آمد.
شهرستان مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار