معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون بیش از 96 هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید احسانی در چهاردهمین جشن گلریزان استان هرمزگان که عصر امروز در سالن شرکت گاز استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی روند زندان‌بانی در کشورمان تغییر اساسی کرد و اجرای آموزه‌های اسلامی در زندان‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید لاجوردی، بیان کرد: این شهید بزرگوار که سال‌های زیادی را در قبل از انقلاب اسلامی به دلیل مبارزات سیاسی در زندان‌های رژیم ستمشاهی به‌سر برده بود، بعد از وقوع انقلاب اسلامی نقشی پررنگ را در اسلامی‌ ساختن زندان‌ها ایفا کرد و تأثیر چشمگیری در تغییر مسیر بسیاری از زندانیان شد و آنها را به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.
 
معاون اجرایی ستاد دیه کشور با اشاره به اقدامات و دستاوردهای فراوان ستاد دیه کشور، افزود: از زمان آغاز به کار ستاد دیه تاکنون بیش از 96 هزار نفر در کل کشور از زندان آزاد شده‌اند که تنها در سال 94 موفق به آزادی 8 هزار و 565 نفر در کشور از زندان‌ها با پرداخت و یا اخذ رضایت از شکات شدیم.
 
احسانی عنوان داشت: بیشترین گذشت و کمک به زندانیان دیه را شکات این زندانیان داشته‌اند به‌‌طوری که به عنوان مثال در سال 94 بالغ بر 287 میلیارد تومان از 722 میلیارد تومان رضایت صورت گرفته، از ناحیه شکات بوده است.
 
وی گفت: شکات و اولیای دم در ردیف اول خیرین ستاد دیه در کشور با بیش از 36 درصد از کل میزان رضایات از زندانیان قرار دارند و به‌واقع آزادی هر زندانی دیه ضمن کاهش آلام آن فرد و خانواده‌اش سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اثرات منفی ناشی از عدم حضور سرپرست یک خانواده می‌شود.
 
نماینده مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در زمینه کاهش شمار زندانیان دیه در کشور و همین‌طور زندانیان جرائم غیرعمد مالی، فرهنگ‌سازی اهمیت بسیار فراوانی دارد به طوری که توانستیم با حمایت دولت و کمک‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قانون بیمه شخص ثالت را تصویب و اجرایی کنیم و این یک گام کم‌نظیر برای کاهش چشمگیر شمار زندانیان این حوزه است.
 
احسانی اضافه کرد: این قانون در تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1395 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در 29 اردیبهشت ماه نیز به تائید شورای نگهبان رسید و اکنون با وجود الزام در این زمینه شاهد تاثیر این قانون در کاهش شمار زندانیان دیه هستیم که اتفاق ارزشمندی بشمار می‌رود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار