فوری؛
وقوع دو انفجار تروریستی که احتمال می‌رود توسط عاملان انتحاری رقم خورده باشد و همچنین تیراندازی در بخش مسافرین فرودگاه اتاتورک استانبول منجر به کشته شدن گروهی از مسافران حاضر در این فرودگاه شد. پلیس استانبول گزارش داده که یک تروریست هنوز در فرودگاه است. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعدادی از هموطنانمان در این فرودگاه حضور دارند. تا این لحظه آماری از آسیب دیدن ایرانی ها در این حادثه تروریستی داده نشده است.
کد خبر: ۲۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵ 29 June 2016
ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اتاتورک استانبول بر اثر حملات تروریستی که احتمال می‌رود توسط عاملان انتحاری رخ داده باشد، لحظاتی پیش منفجر شد تا بدین شکل، یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در چند سال اخیر در یکی از حساس‌ترین نقاط ترکیه ثبت شود.

به گزارش «تابناک»؛ وقوع دو انفجار تروریستی که احتمال می‌رود توسط عاملان انتحاری رقم خورده باشد و همچنین تیراندازی در ترمینال شماره دو فرودگاه بین‌المللی اتاتورک استانبول که مختص پروازهای خارجی است، منجر به کشته شدن گروهی از مسافران حاضر در این فرودگاه شد.

برخی گزارش‌ها از فرار چهار فرد مسلح پس از وقوع انفجارها و تیراندازی‌ در این فرودگاه خبر می‌دهد. در تصاویری که تا این لحظه از وضعیت فرودگاه اتاتورک منتشر شده، تصویر یک قبضه سلاح کلاشینکف که احتمالاً متعلق به یکی از تروریست‌هاست، بر روی زمین ثبت شده است. وزیر دادگستری ترکیه گفته است که دو عامل انتحاری ابتدا به سوی مردم و نیروهای امنیتی تیراندازی کرده‌ و سپس خود را منفجر کرده‌اند. 

پس از این حادثه فرودگاه اتاتورک در ظرف چند دقیقه خالی از مسافر شده اما بر اساس اطلاعات دریافتی، پس از این حادثه نیز هواپیماهایی در این فرودگاه بر زمین نشسته و پس از تخلیه پروازهای روی باند، سایر پروازهای فرودگاه لغو شده است. مسئولان فرودگاه گفته‌اند مشخص نیست که در روز چهارشنبه از این فرودگاه پروازی انجام شود.




در ابتدا تاکسی های فرودگاه به انتقال تعدادی از مجروحین پرداختند اما شمار حادثه دیدگان بسیار بیش از توان امدادرسانی مردمی بود و در میان خیابان‌های خارج از سالن اصلی ترمینال فرودگاه، جنازه‌ برخی مجروحین بر روی زمین افتاده بود. در ادامه شماری آمبولانس انتقال مجروحان به مراکز بیمارستانی را آغاز کردند.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات تاکنون حداقل 10 کشته و 60 مجروح از محل فرودگاه اتاتورک منتقل شده‌اند.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعدادی از هموطنانمان در این فرودگاه حضور دارند. تا این لحظه آماری از آسیب دیدن ایرانی ها در این حادثه تروریستی داده نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی در ترکیه به شهروندان آمریکایی هشدار داده بود!

حداقل 10 کشته و 60 مجروح بر اثر انفجار فرودگاه اتاتورک استانبول+ویدیوی لحظه انفجار


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار