مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی ؛
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان آذربایجان غربی بیش از 850 هزار تن است و این استان جزو استان های برتر کشور در زمینه ذخیره سازی سیلویی محسوب می شود.
کد خبر: ۲۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 05 July 2016

به گزارش خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی)، زین العابدین آقایاری در دیدار با فرماندار تکاب اظهار کرد: سیلوی گندم از اصلی ترین امکانات زیربنایی در بخش کشاورزی است و احداث آن در تکاب موجب رفع بسیاری از مشکلات گندم کاران تکابی در امر ذخیره سازی غلات خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم شهرستان تکاب به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است، بیان کرد: برای احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم تکاب 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخشی از آن با پرداخت تسهیلات بانکی تامین شده است.
آقایاری با بیان این که این سیلو ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد، ادامه داد: با بهره برداری از این سیلوی گندم برای 15 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.
وی افزود: این سیلو با توان تخلیه 300 تن در ساعت فعالیت خواهد کرد.
عضو هیات مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور از کشاورزان خواست تا محصولات خود را به سیلوهای استاندارد تحویل داده و از فروش و تحویل گندم به انبارهای غیراستاندارد خودداری کنند. .
در این نشست فرماندار تکاب نیز با اشاره به احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم در این شهرستان گفت: بسیاری از نیازهای کشاورزان منطقه با بهره برداری از این سیلو رفع خواهد شد.
ایرج ثقفی افزود: این سیلو با استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد احداث شده و بهره برداری از آن موجب تحول چشمگیری در بخش کشاورزی تکاب خواهد شد.
وی با بیان این که کشاورزان و گندم کاران تکاب امسال نگران فروش و نگهداری محصولات خود نباشند، اظهار کرد: این سیلوی 30 هزار تنی با خرید و تحویل گندم از کشاورزان منطقه زمینه کاهش مشکلات گندم کاران را فراهم خواهد کرد.
ثقفی ادامه داد: با افتتاح این سیلو پیش بینی می شود در خرید گندم از کشاورزان منطقه مشکلی وجود نداشته باشد.
به علت نبود سیلوی استاندارد، کشاورزان تکابی در سال های گذشته محصول گندم خود را برای فروش و تحویل به سیلوهای شهرستان های همجوار بارگیری می کردند که این امر مشکلاتی را برای آنها فراهم می کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
خبر خوبی بود . کاش شهر ما همسیلوی گندم داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار