با نفوذ سامانه‌ی بارشی از عصر امروز بارش‌های رگباری در نواحی شرقی و کوهستانی استان گلستان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 05 July 2016
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه‌ی بارشی از عصر امروز بارش‌های رگباری در نواحی شرقی و کوهستانی استان گلستان آغاز می‌شود.
محمدرضا رحمان‌نیا اظهار داشت: تحلیل الگوهای پیش‌یابی امروز نشان می‌دهند که در ساعات عصر و شب در برخی نواحی استان گلستان شرایط برای افزایش ابر و بارش به‌صورت رگباری مهیا است و امروز نیز دما به‌طور نسبی کاسته می‌شود.
وی افزود: بارش‌ها بیش‌تر در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای استان گلستان اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود که هسته‌های بارش زیاد در نواحی شرق استان در مینودشت، جنگل گلستان ارتفاعات کلاله، ارتفاعات مرواه تپه و هم‌چنین ناحیه کوهستانی جنوب‌ غرب در ارتفاعات بین گرگان و کردکوی تشکیل شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی معابر هم در مناطق کوهستانی استان دور از انتظار نیست و این پدیده در عصر و شب بیش‌تر است.  وی تصریح کرد: در این مدت وزش باد شدید و مواج شدن دریا هم دور از انتظار نیست و این سامانه روز سه‌شنبه از استان به‌تدریج خارج می‌شود.
رحمان‌نیا اظهار کرد: از فردا از میزان ناپایداری‎ها کاسته خواهد شد و دمای هوا به‌صورت تدریجی از روز چهارشنبه افزایش پیدا می‌کند.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان افزود: روزهای پایانی هفته و به‌خصوص در روز جمعه هوای گرمی خواهیم داشت و رکورد دمای حداکثر استان از مرز 40 درجه خواهد گذشت.
برچسب ها: سیل ، آبگرفتگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار