فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ در راستای تحقق شعار سال از تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان بیله‌سوار حمایت‌ همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود تا این تولیدات وارد بازار فروش شوند.
کد خبر: ۲۶۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 14 July 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، آرام حلیم صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه فعالیت‌های دانش‌ّبنیان در اردبیل اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت‌های بزرگی هستند که می‌توانند اهمیت به سزایی برای بسط و گسترش و توسعه پایدار شهرستان فراهم کنند و کم‌توجهی به این ظرفیت‌ها منجر به عقب‌افتادگی از مسیر توسعه خواهد شد.

وی گفت: یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان و پیش نیاز تحقق استراتژی شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه انسانی خلاق، نوآور و دانشی است که با توجه به ترکیب جمعیتی کشور ما و جمعیت بالای جوانان تحصیل کرده و نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم در استان اردبیل شاهد آغاز به کار پارک علم و فناوری در استان بودیم و امیدی تازه در دل جوانان نوآور و خلاق در حوزه حمایت از ایده‌ها و تجاری‌سازی این ایده‌ها زنده شد.

حلیم تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ملی، اقتصاد دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان است، یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان کردن اقتصاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با قدردانی از همکاری مدیر عامل شرکت برق استان اردبیل و فغانی مشاور اجرایی وزیر نیرو در راستای احداث نیروگاه برق حرارتیCHP در شهرستان گفت: ما از بخش خصوصی در راستای طرح‌های نوین صنعت برق و کمک به مصرف کم و تولید بیشتر حمایت می‌کنیم و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تمام توان و ظرفیت خود از شرکت‌های دانش بنیان و محصولات تولید شده آنها حمایت می‌کنیم تا وارد بازار عرضه شوند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به استفاده از سیستم‌های جدید در عرصه تکنولوژی برق توسط مختصصان در بیله‌سوار بیان کرد: با سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه برق می‌توان به زیباسازی فضای شهری، بهسازی و کاهش مصرف برق، تولید انرژی خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری و استفاده در صنعت توریسم و گردشگری و نیز کشاورزی نوین دست یافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار