فرماندار اردبیل گفت: حلقوم و حنجره‌ای که از آن بوی تفرقه، دودستگی و نفاق بیرون بیاید نه تنها به نفع توسعه استان نیست بلکه مانعی در مسیر توسعه و پیشرفت استان اردبیل محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: جا دارد از ارائه خدمات یک ساله مدیران دستگاه‌های اجرایی به رغم تنگناها و مشکلات مالی قدردانی کنیم که به رغم تخصیص کم منابع مدیریتی خوبی را در استان و شهرستان در حوزه اجرایی شاهد بودیم به طوری که خدمات خوبی نیز در سایه توجه دولت خدمت‌گزار در سطح استان انجام شد.

وی به موضوع روز استان و ضرورت تصویب منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: عده‌ای با فراموش کردن اصل موضوع بیشتر به حواشی آن توجه می‌کنند در حالی که باید متخصصان، کارشناسان و تحلیل‌گران به دور از عوام‌زدگی در مسیر تامین منافع ملی اقدامی را انجام دهند تا زمینه تصویب منطقه آزاد فراهم آید.

فرماندار اردبیل گفت: حلقوم و حنجره‌ای که از آن بوی تفرقه، دودستگی و نفاق بیرون بیاید نه تنها به نفع توسعه استان نیست بلکه مانعی در مسیر توسعه و پیشرفت استان اردبیل محسوب می‌شود.

زنجانی با اشاره به شنیده شدن برخی زمزمه‌های تفرقه و دودستگی و تلاش عده‌ای برای دامن زدن به برخی از مسائل و موضوعات درون استانی بیان کرد: با وجود اینکه این بدخواهان کارنامه قابل دفاعی ندارند و اقداماتشان پر از لکه‌های سیاه و تار است به جای آنکه به فکر جبران اشتباهات خود باشند بیشتر دنبال فرافه‌کنی هستند که در همین راستا در یک کار اشتباه و تخریب ناجوانمردانه هم در شرایط کنونی و هم انتخابات شاهد آن بودیم تا مقام معنوی استان آیت‌الله عاملی مورد هجمه و تخریب عده‌ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما مدعی نیستیم در استان و شهرستان مشکلاتی وجود ندارد ولی بر این باوریم که قصور عمدی نیست و اگر کمکاری انجام شده به یقین عمدی نبوده و اینکه بخواهیم به خاطر برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها در این شرایط ناجوانمردانه مسؤولان ارشد استان را مورد هجمه قرار دهیم منطقی به نظر نمی‌رسد و یقینا بار کج نیز به مقصد نخواهد رسید.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: تصویب منطقه آزاد اردبیل از دوره قبل مجلس مطرح بوده اما به دلیل برخی اختلاف نظرها با اقبال مجلس روبه‌رو نشد و در حالی که دوباره در مجلس دهم این موضوع مطرح شده است باید به جای تفرقه و دودستگی به فکر تقویت مولفه وحدت و همدلی باشیم تا در بهترین شرایط و با بالاترین رای منطقه آزاد به تصویب برسد.

زنجانی با بیان اینکه در پیگیری‌های چند ماه اخیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه استاندار بیشترین وقت خود را صرف این موضوع کردند، ادامه داد: عده‌ای با بهانه‌های بنی‌اسرائیلی سعی می‌کنند تا اینبار در یک تفرقه‌اندازی و نفاق دیگر اعلام کنند که چرا باید نام و عنوان منطقه آزاد به جای شمال استان به نام اردبیل باشد درحالی که مهمتر از یک نام اصل تصویب منطقه آزاد است که باید به معنای واقعی از مزایای آن مردم استان استفاده کنند.

وی به میدان‌داری عده‌ای در این موضوع و ایجاد حاشیه‌های متعدد اشاره کرد و گفت: این افراد برای رسیدن به منافع و مطامع خود نباید منافع ملی و وحدت استانی را به هم بزنند چرا که دولت یازدهم بدون توجه به تعلقات قومی، قبیله‌ای‌، شهری و یا روستایی در حتی در انتخاب مدیرانش اصل شایسته‌سالاری را مدنظر قرار داده و جایی برای بهانه‌تراشی عده‌ای نگذاشته است.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: قطعا افراد تفرقه‌انگیز یقین داشته باشند که با این اقدامات خود نمی‌توانند اصل موضوع منطقه آزاد را به چالش بکشانند و یا دلسوزی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل و استاندار را مخدوش کنند چرا که در موضوع حذف گمرک اصلاندوز به دلیل تعدیل گمرکات معطل مانده تمام قد مسؤولان استان مسئله را پیگیری کرده و درصدد بازگرداندن گمرک اصلاندوز به عنوان یک گمرک مصوب و فعال هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه امروز از هر حلقوم و حنجره‌ای صدای تفرقه و دودستگی شنیده شود خیانت به نظام و آرمان ملت است، افزود: مردم شمال استان باید آگاه باشند که در دولت تدبیر و امید بیشترین سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام شده به طوری که بالغ بر یک میلیارد دلار که معادل 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار است در این مناطق سرمایه‌گذاری خواهد شد که سال گذشته 390 میلیارد تومان و امسال نیز 400 میلیارد تومان در شمال استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است که بالاتر از رقم اعتبارات استانی است.

زنجانی افزود: هر چند بزرگان، ریش‌سفیدان و افراد شاخص در شمال استان به اصل موضوع خدمات‌رسانی و ضرورت تصویب لایحه منطقه آزاد و نگاه عادلانه مسؤولان در توجه به مناطق مختلف استان باور دارند اما عده‌ای با سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان و کذایی در فضای مجازی به دنبال طرح مسائل و موضوعات تفرقه‌انگیز هستند تا به نوعی وحدت استان را مخدوش کنند که قطعا تلاش آنها بی‌نتیجه خواهد بود.

وی یادآور شد: البته به جنوب استان اردبیل نیز در این سال‌ها توجه شده است به طوری که ظرفیت گردشگری جنوب استان با توجه به همجواری با استان‌های شمالی کشورمان مورد توجه قرار گرفته و اصل رعایت عدالت و توجه به شایسته‌سالاری است که البته در این بین ممکن است برخی کاستی‌ها و کوتاهی‌ها نیز وجود داشته باشد که نباید این قصور را به گردن کسی بیندازیم و یا بخواهیم با استفاده از آن تفرقه و نفاق ایجاد کنیم.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: هم تصویب منطقه آزاد و هم اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین می‌تواند به سود و توسعه پایدار و همه‌جانبه استان باشد که دراین زمینه باید همه دست به دست هم بدهند تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
این سخنان شما بوی تفرقه میده آقای شایسته سالار،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار