مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: 95 درصد مطالعات فنی و اجرایی این منطقه توسط شرکت مشاور انجام گرفته است و بزودی با تامین زیرساخت های مورد نیاز و تکمیل مطالعات مربوطه به مرحله اجرا وارد خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 18 July 2016

به گزارش ایرنا محمد شهبازعلیزاده روز دوشنبه در جلسه بررسی زیرساخت های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی نمین در استانداری اردبیل افزود: طرح جامع این منطقه بعد از تکمیل و تامین نیازمندی ها و زیرساخت ها برای اجرایی شدن به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ارایه می شود.
وی اظهار کرد: منطقه ویزه اقتصادی نمین در رونق اقتصادی استان نقش و تاثیر مهمی خواهد داشت و در سال 1404 مطابق سندچشم انداز توسعه کشور با ارایه خدمات پیشرو، متمایز و مبتنی بر توسعه پایدار و اقتصاد سبز به عنوان اکوپارک نمونه صنعتی در کشور خواهد درخشید.
وی بیان کرد: این منطقه با تکمیل زنجیره فعالیت های اقتصادی و ارایه خدمات به واحدهای مستقر در شعاع 700 کیلومتری از بندر انزلی تا ماکو به عنوان نخستین منطقه صنعتی سبز کشور در آشتی صنعت با محیط زیست موثر خواهد بود.
شهبازعلیزاده ادامه داد: به لحاظ وسعت منطقه ویژه اقتصادی نمین و نیاز به بررسی و مطالعه زیرساخت های مورد نیاز آن، شرکت مشاور در قالب فازبندی های اجرایی و زمان بندی های تعریف شده نسبت به مطالعه و اعلام نیازمندی های آن اقدام کرده است.
او گفت: مراحل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین هرگز متوقف نشده و بدون وقفه ادامه یافته است اما به لحاظ اهمیت این طرح ملی، مرحله مطالعه راهبردی آن زمانبر بوده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: مطالعات این منطقه در چهار مرحله انجام گرفته و برای مرحله اجرایی آن پنج فاز پیش بینی شده است و 55 درصد از کل اراضی آن دارای کاربری صنعتی و 45 درصد با کاربری خدماتی خواهد بود.
در این جلسه بهروز فروزنده مشاور مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز از نیاز این منطقه به 270 مگاوات برق، 2 مترمکعب گاز در هر ماه به ازای هرمترمربع زیربنا و سه هزار و 254 مترمکعب آب در روز خبر داد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین با دوهزار و 55 هکتار مساحت در نزدیکی فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار