کد خبر: ۲۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 23 July 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاري تابناک آذربايجان غربي از خوي ؛دستگاه ايکس ري پايانه مرز رازي خوي با حضور دکتر سيد تقي کبيري نماينده مردم شهرستان خوي وچايپاره درمجلس شوراي اسلامي افتتاح وبه بهره برداري رسيد.
سيد تقي کبيري  درآيين افتتاح و بهره برداری از سیستم ایکس ری پایانه مرز رازی خوی گفت:تلاش برای سرعت بخشیدن به انجام امورات مرزی و گمرکی مسافران ورودی و خروجی از مرز رازی خوی یکی از مهم ترین رسالت های مسولان شهرستان خوی است که هر گونه اقدام تسهیل کننده امور مسافران رغبت مردم برای انتخاب مرز رازی برای ورود به کشور و خروج از ان را بیشتر میکند .
وی با انتقاد از اینکه دستگاه ایکس ری پایانه مرز رازی خوی از ماه ها قبل نصب و  آماده بهره برداری بود ولی متاسفانه استفاده نشده اظهارداشت:در ۲ماه گذشته بارها موضوع راه اندازی دستگاه مذکور را پی گیری کردم که خوشبختانه با تلاش مسولان امروز این مهم محقق می شود .
دکتر سید تقی کبیری در ادامه با اشاره به تصویب اختصاص ۱۳/۴هکتار از اراضی مجاور پایانه مرزی رازی برای ایجاد پایانه ای در خور و شایسته شهرستان خوی گفت :امید است با پی گیری های ما در تهران و تلاش و همت فرماندار محترم و مدیران وزارت راه و ترابری و دیگر مسولان به زودی عملیات احداث ساختمان و تاسیسات پایانه مرز رازی آغاز شود . 
نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره استعداد و ظرفیت های تجاری خوی و چایپاره را برای توسعه فعالیت های اقتصادی ، بسیار گسترده عنوان کرد و اظهار امید واری کرد :با تکمیل احداث مسیر خوی -رازی و افزایش ضریب ایمنی این راه ، قطع یقین مبادلات تجاری از طریق مرز رازی افزایش چشمگیری خواهد داشت .وی افزود:پروژه مسیر خوی -رازی از سال های دور مخصوصا ۱۰سال گذشته به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم مطرح شده ولی متاسفانه عدم برنامه ریزی صحیح برای احداث آن ، موجب عقب ماندگی شهرستان خوی شده است که تخصیص نیافتن اعتبار آن از محل اعتبارات ملی از مهم ترین آنهاست . 
دکتر کبیری درپايان بخش سخنان خود اظهارداشت :با پیگیری های انجام شده هم بخش خصوصی هم بانک رفاه کارگران به شرط تهیه طرح تو جیه اقتصادی خردمندانه آماده سرمایه گذاری در احداث و تکمیل این جاده هستند که اختصاص اعتبارات آن از ردیف اعتبارات ملی از جمله آنها است .
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار