رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: جلسات بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف در شهرستان خوی تا زمان حصول راهکارهای مناسب تداوم داشته و به باید صورت سیستماتیک برای رفع موانع اقدام شود.
کد خبر: ۲۶۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 24 July 2016
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، اسد درویشی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف خوی اظهار داشت: هم اکنون مشکلات فرش دستباف در سه بخش طراحی، تولید و بازاریابی بوده و ضروری است که تحولی در طرح ها و سطح کیفی و به روز شدن آن در سطح بین المللی انجام شده و فرصتی برای شناخت علمی و تخصصی این حوزه ایجاد شود.

درویشی افزود: جلسات بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف در شهرستان خوی تا زمان حصول راهکارها تداوم داشته و به باید صورت سیستماتیک برای رفع موانع اقدام شود.

در ادامه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خوی با اشاره به تولید سالیانه 100 هزار متر مربع فرش در شهرستان خوی به موانع موجود در صادرات و واردات اشاره و اظهار داشت: یکی از موانع موجود در صادرات و واردات فراهم نبودن زیرساخت های لازم بوده که تلاش می کنیم در این زمینه اقدامات موثری در شهرستان خوی انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: بافت فرش صد متری که اخیراً در خوی تولید شد، کاری مثبت و موثر در شناسنامه صنعتی و هنری فرش شهرستان بوده و بنابراین برای رشد و توسعه کشور و تقویت بنیان ملی و نیز برای تضمین استقلال کشور باید منابع داخلی شهرستان در حوزه فرش شناسائی و بر ظرفیت های داخلی تکیه شود.

در ادامه، فعالین حوزه فرش دستباف به بیان برخی از مشکلات خود در بخش های طراحی و تولید و فروش کردند.
برچسب ها: اخبار خوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار