رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره ملی نمایش کوتاه در تربت حیدریه خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور جشنواره ملی در شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، صدرا یوسفی در نشست خبری «اعلام برنامه‌های جشن اردیبهشت تئاتر» در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که طی سال گذشته در تئاتر مشهد رخ داد، شکل‌گیری روابط عمومی‌ها در کنار گروه‌های نمایشی بود که ارتباط میان اهالی رسانه با هنرمندان را محکم‌تر کرد و این امر ناشی از نیاز تئاتر به روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از عوامل حرفه‌ای تئاتر بود.

وی اضافه کرد: افتتاح شعبه‌ای از خانه عروسک در جشن اردیبهشت تئاتر در مشهد، آموزش و پژوهش در عرصه تئاتر کودک را در پایتخت معنوی کشور ارتقا می‌بخشد و این اتفاق تنها دو ماه پس از افتتاح خانه کودک در تهران است.

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجرای نمایش‌های خیابانی از ساعت 17 روز جمعه چهارم اردیبهشت به عنوان مراسم آغازین جشن اردیبهشت تئاتر در محیط مقابل تئاتر شهر برگزار می‌شود، ادامه داد: افتتاحیه خانه عروسک در ساعت 19 و مراسم افتتاحیه جشن اردیبهشت نیز در ساعت 20 انجام می‌شود.

یوسفی از برگزاری جشنواره ملی نمایش کوتاه در تربت حیدریه خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور جشنواره ملی در شهرستان برگزار می‌شود و تربت حیدریه این ظرفیت را دارد تا در برگزاری یک جشنواره ملی، در کشور در صدر باشد.

وی از نیمه تمام بودن پروژه تالار مرکزی شهر در اراضی زکریا نیز ابراز تاسف کرد و افزود: متاسفانه تاکنون 30 درصد این پروژه تکمیل شده است و ما برای ادامه ساخت آن نیاز به بودجه ملی داریم.

رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی اضافه کرد: ساخت این تالار که ظرفیت هزار و 100 تماشاگر را دارد، متوقف شده است و نیاز به همراهی اهالی رسانه و مسئولان دارد.

بزرگداشت داریوش ارجمند در جشن اردیبهشت تئاتر مشهد

در ادامه این مراسم، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از بزرگداشت داریوش ارجمند در جشن اردیبهشت تئاتر مشهد خبر داد و بیان کرد: نکوداشت از سه هنرمند پیشکسوت تئاتر، تقدیر از اهالی رسانه فعال، تقدیر از مسئولان و تقدیر از افرادی که به صورت خصوصی در عرصه تئاتر فعالیت کردند از جمله برنامه‌های این جشن است.

کیوان صباغ ادامه داد: طرح مشترکی را با شهرداری برای اجرای نمایش‌های خیابانی به طور ثابت در دستور کار داریم که البته هنوز به امضای تفاهم‌نامه نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار