دکتر هادی بهادری نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی:
اخیرا در بازار اورمیه برخوردی بسیار نامناسب با کسبه و بازاریان شد که بنده پیرو درخواست بازاریان در محل حضور یافته و ضمن بررسی صحنه و وضعیت برخورد مأمورین با کسبه، پیگیر این برخورد نامناسب با حدود ۴۰۰کسبه پیشکسوت در بازار اورمیه خواهم بود.
کد خبر: ۲۷۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 03 August 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، هادی بهادری نماینده ارومیه ، امروز اولین نشست مطبوعاتی خود را بعد انتخاب به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار کرد. 
در این نشست که با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف استان برگزار شد، نماینده ارومیه دیدگاههای خود را در خصوص مسایل و مشکلات استان بیان کرد.

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی ارومیه گفت: دو سال پیش لایحه *منطقه ویژه اقتصادی اورمیه* به مجلس رفت و متأسفانه رأی نیاورد. طی دو ماهی که مجلس دهم شروع بکار کرده، پس از رایزنی هایی که بنده با دکتر شریعتمداری انجام دادم، مجددا این لایحه را به مجلس برده و به لطف خدا با اخذ رأی یک فوریتی در مجلس این لایحه تصویب شد.

 نماینده سابق ستاداحیای دریاچه ارومیه در رابطه با اهمیت دادن موضوع دریاچه ارومیه در مجلس گفت: در مجلس نهم فراکسیونی تحت نام *نجات دریاچه اورمیه* وجود داشت که این فراکسیون در مجلس دهم نیز با نام فراکسیون *احیای دریاچه اورمیه* ایجاد شد.

 وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیتهای خود گفت: ایجاد دفتر ارتباطات مردمی با ۳ اتاق فکر اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده در دو ماهه نخست شروع بکار ما بود، که در این  دو ماهه ای که دفتر ارتباطات مردمی را راه اندازی کرده ایم، ۸۳۳ نامه به ما ارجاع شده است که ۲۴۰ مورد در باب اشتغال بوده و ۱۵۹ نامه نیز از دفتر ما صادر شده است.

وی در رابطه با مشکل راه آهن اورمیه که مدت 30سال هست به سرانجام نرسیده گفت: مشکل راه آهن ارومیه با اعتبارات دولتی قابل حل نیست و به اعتقاد بنده باید از طرف دفتر مقام معظم رهبری عنایت شود.راه آهن اورمیه سالهاست که در وضعیت اسفباری به سر می برد. وی افزود:  پرونده پنج پروژه مهم راه آهن کشور را به دفتر مقام معظم رهبری فرستاده ایم که راه آهن اورمیه نیز جزو آن پنج پروژه است که در صورت تأیید مقام معظم رهبری، از محل صندوق توسعه ملی حمایت مالی شده و راه آهن اورمیه تا پایان دولت یازدهم تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: در راستای پیگیری و حل مشکل راههای استان، روز سه شنبه هفته جاری وزیر راه را به اورمیه دعوت کرده ام و در خصوص پیگیری مشکلات راههای روستایی استان نیز با معاون راههای روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رایزنی هایی داشته ایم.

 بهادری در رابطه با موضوع کشاورزی استان به خبرنگاران گفت: در بحث کشاورزی و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان، اعتبارات تخصیص یافته در سالجاری بسیار بهتر و بیشتر از سالهای گذشته است و طی چند روز آینده اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۳۵۰ هکتار زمین کشاورزی در بالو و ۳۲۰ هکتار زمین کشاورزی در عسگرآبادکوه کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته وی اورمیه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر فاقد کشتارگاه صنعتی است. افتتاح کشتارگاه صنعتی در ۹سال است که بخاطر مشکل زمین و وام بانکی، پیشرفتی ندارد، لذا با پیگیری هایی که انجام داده ایم امیدواریم بزودی این مشکلات را برطرف کرده و کشتارگاه صنعتی اورمیه را افتتاح کنیم.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود : بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی اورمیه چندین سال است به حال خود رها شده است که در این راستا آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت را امشب به استان دعوت کرده ایم تا مشکلات بهداشتی درمانی استان را مطرح و بررسی کنیم.

اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) نیز وضعیت بسیار أسفباری دارد که این مسئله را فردا در شورای اداری استان که با حضور وزیر بهداشت برگزار خواهد شد، مطرح خواهم کرد.

 ازدیگر مطالب مهم دکتر بهادری در این نشست می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- طی دو ماهه ای که از شروع بکار مجلس دهم میگذرد، اولین تجمع نمایندگان ترک زبان در مجلس انجام شد که متشکل از ۷۰نفر بود/ پیگیری و محکوم کردن روزنامه موهن "طرح نو" به ملت غیور ترک زبان از جمله اولین و مهمترین اقدامات این نمایندگان در بدو کار بود.

-اخیرا در بازار اورمیه برخوردی بسیار نامناسب با کسبه و بازاریان شد که بنده پیرو درخواست بازاریان در محل حضور یافته و ضمن بررسی صحنه و وضعیت برخورد مأمورین با کسبه، پیگیر این برخورد نامناسب با حدود ۴۰۰کسبه پیشکسوت در بازار اورمیه خواهم بود.

-حل مشکلات نیروهای قراردادی شرکت مخابرات و اداره کل منابع طبیعی و همچنین پیگیری انتقال زندانیان ایرانی مقیم مالزی به ایران از جمله دیگر اولویتهای کاری ما در مجلس شورای اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار