مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان مردم استان کرمانشاه در سال‌جاری به 8.5 کیلوگرم رسیده است.
کد خبر: ۲۷۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، سید فرازد افضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 481 واحد آبزی‌پروری در استان کرمانشاه فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد واحد آبزی‌پروری در استان کرمانشاه، 69 مورد آن‌ها در راستای پرورش ماهی‌های گرمابی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تعداد واحدهای پرورش ماهی‌های سردابی در استان 409 واحد است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه 3 واحد پرورش ماهی در قفس در سدهای غیر شرب استان فعال هستند، اضافه کرد: در سال 93، تولید شیلات استان 11 هزار و 793 تن بوده که این رقم در سال گذشته، به 14 هزار و 380 تن ارتقا یافته است.

وی گفت: این آمارها نشان می‌دهد که رشد پرورش ماهی و آبزیان در استان کرمانشاه در سال گذشته نسبت به سال 93، نزدیک به 2 هزار و 587 تن افزایش داشته است.

افضلی با بیان اینکه تولید ماهی در سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال 93 از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم در سال‌جاری رشدی بیشتر نسبت به سال پیش خواهد داشت.

این مسؤول به پیش‌بینی تولیدات در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط این اداره‌کل، در سال‌جاری تولید ماهی‌های گرمابی در استان کرمانشاه به بیش از 3 هزار و 800 تن می‌رسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تولید ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی در سال‌جاری را 2 هزار تن پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین تولید ماهی‌های سردابی در استان در سال‌جاری از مرز 13 هزار تن می‌گذرد.

این مسؤول تولید ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه را در سال گذشته 10 تن اعلام کرد و افزود: امسال تولید این‌گونه از ماهیان به 30 تن در سال می‌رسد.

افضلی مجموعه تولید ماهی و آبزیان در استان کرمانشاه را در سال‌جاری 19 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته در استان بیش از 10 تن میگو تولید شد که این میزان در سال‌جاری به بیش از 15 تن می‌رسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بر افزایش مصرف سرانه ماهی اشاره کرد و اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان مردم استان کرمانشاه در سال‌جاری به 8.5 کیلوگرم رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار