نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دنبال ایجاد عدالت هستیم و دغدغه فرمایشات رهبری، ولایت مداری و قانون گرایی داریم باید بعنوان نماینده مردم ضابطه را به رابطه ترجیح دهیم.
کد خبر: ۲۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 14 August 2016
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دنبال ایجاد عدالت هستیم و دغدغه فرمایشات رهبری، ولایت مداری و قانون گرایی داریم باید بعنوان نماینده مردم ضابطه را به رابطه ترجیح دهیم.


به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی شنبه شب در آیین اختتامیه هشتمین دوره طرح ولایت ویژه دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان ایلام اظهار کرد: طرف سخن رهبری در مواردی دشمن بیرونی است و این می تواند وحدت بخش و انسجام آفرین باشد و نباید به مساله ای برای ایجاد اختلاف تبدیل شود.

وی افزود: بعنوان مثال در پی کارشکنی های آمریکا هنگامی که رهبری فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم روی سخن ایشان با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و اینکه مسئولان به ظرفیت های درونی نظام توجه کنند و وضعیت کشور را به اجرای برجام گره نزنند اما تحلیل ها و موضع گیری ها به گونه ای بود که مخاطب این سخن رهبری دولت است.

میرزایی تاکید کرد: اینها کمکی به انسجام و یکپارچگی ملت ایران نمی کند و ما باید در مقابل دشمن متحد باشیم و از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت استفاده درست کنیم.

وی یادآور شد: نظام اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان به استحکام و بالندگی رسیده و هیچکس توان آسیب رساندن به آن را ندارد اما کماکان در مقابل چالش ها و آفت های درونی آسیب پذیر است.

وی فیش های حقوقی و پرداخت های نامتعارف را یکی از این جالش ها اعلام کرد و گفت: این فرصت مناسبی است تا دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: بکارگیری بازنشستگان هم در مجلس و هم در دولت در حالیکه تعداد بسیار زیادی جوان تحصیل کرده بیکار داریم، هیچ توجیهی ندارد.

میرزایی دور زدن قانون و رابطه سالاری را از دیگر آفت های درونی نظام اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: وقت نماینده که باید صرف حل مشکلات اساسی کشور شود با رایزنی و تلاش برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی هدر می رود و این درست نیست که افرادی خارج از ضوابط به دستگاه ها تحمیل شوند.

وی اضافه کرد: در این زمینه ضابطه و قانون داریم و افراد باید از طریق فراخوان و شرکت در آزمون به استخدام دستگاه های اجرایی در آیند و اگر دنبال ایجاد عدالت هستیم و دغدغه فرمایشات رهبری، ولایت مداری و قانون گرایی داریم باید بعنوان نماینده مردم ضابطه را به رابطه ترجیح دهیم.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت هزینه های گزافی به کشور تحمیل می کند، گفت: مجلس باید به جای وضع قانون بر عملکرد دولت و دولتمردان نظارت کند بنابراین 80 درصد وقت نمایندگان مجلس باید در زمینه نظارت بر حسن امور و پیشگیری از سوء مدیریت ها صرف شود.

به گزارش تابناک ایلام، هشتمین دوره استانی طرح ولایت با عنوان خط امام (ره) با حضور بیش از 170 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان ایلام برگزار شد.

هدف از برگزاری دوره، آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی،کادرسازی و تربیت نیروهای هم طراز انقلاب در جامعه است و دانشجویان پس از موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه به دوره دعوت شده اند.

در این دوره بیش از 70 ساعت کلاس آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در حوزه های معرفتی، بصیرتی، مهارتی، تشکیلاتی با حضور اساتید مجرب موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام (ره) و اساتید برجسته استانی نیز برگزار شد.

همچنین بیش از 20 همایش در موضوعات مختلف از جمله تحلیل شرایط روز کشور و تحولات منطقه، طب اسلامی، فرقه های ضاله و انحرافی، آسیب های اجتماعی، امر به معروف، گفتمان انقلاب اسلامی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، و تربیت اسلامی در دروه طرح ولایت امسال برگزار شد.

علاوه بر همایش ها و برنامه های آموزشی، برنامه شبی با شهدا، یادواره شهدای مدافع حرم، نمایشگاه حجاب و عفاف، پخش فیلم، غبار روبی مزار شهدا و برنامه های ورزشی و تفریحی از دیگر برنامه های هشتمین دوره استانی طرح ولایت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار